Maigutt07 + maijente10 Skrevet 4. oktober 2007 #1 Skrevet 4. oktober 2007 Har endelig gått til innkjøp av dampsterilisator, Avent sin til å ha i mikroen. Det jeg nå lurer på er om flaskene kan oppbevares i den hele dagen mellom steriliseringene? Eller bør de tas ut og tørkes? For de er jo våte inni den sterilisatoren selv om det er 12 timer siden jeg brukte den. Men det hadde vært veldig ryddig og kunne oppbevart flaskene inni den. Noen som vet, må de tas ut og tørkes, eller kan de bare stå og være våte inni sterilisatoren?..
oktoberjentene;) Skrevet 4. oktober 2007 #2 Skrevet 4. oktober 2007 De kan stå inni den sterilisatoren i 24 timer mener jeg det var.. da er de sterile hvis du IKKE åpner lokket før.... eller var det 12 timer? shit.. vel 12 eller 24.. hehe... ikke mye hjelp i meg her kanske men...... jeg lar mine stå der.. bare vasker de og putter de i mikroen, så oppbevarer jeg de der til jeg trenger de.. veldig greit altså.. elsker den greia der
Maigutt07 + maijente10 Skrevet 4. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 4. oktober 2007 Det er 24 timer de er sterile hvis man ikke åpner lokket. Men man åpner jo lokket, hver gang en flaske skal tas ut. Men de holder seg jo ikke sterile noe annet sted heller, som f.eks. i en plastpose som jeg har oppbevart de i før. Det jeg lurer på er om de må tørke, eller om de kan stå der våte...
ღDidrikmamsenღ Skrevet 4. oktober 2007 #5 Skrevet 4. oktober 2007 Her vaskes flaskene, så sterilseres så settes på ett rent kopphåndkle til litt tørk, med enda ett over flaskenes igjen. Setter de så sammen og inn i skapet. Da er de sterile til de brukes. De har jo lokk på selve flasken... Står faktisk i bruksanvisningen til sterilisatoren jeg har
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2007 #6 Skrevet 4. oktober 2007 jeg lar de stå i sterilisatoren om natta og tar de ut om morningen og heller kokt vann på alle flaskene og lar de stå framme da, de trenger ikke tørkes
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå