Giftmamma med2jenter Skrevet 4. oktober 2007 #1 Skrevet 4. oktober 2007 har lyst til å lage noe godt med gjærdeig.. som jeg kan ta med til svigermor idag.. Men hva?? Noen forslag på noe supergodt??
Dotten Skrevet 4. oktober 2007 #2 Skrevet 4. oktober 2007 Jeg synes at f.eks. kringle med masse melis på er godt da Eller skillingsboller, vanlig boller e.l. Kan "pynte"/fylle dem med eggekrem, rosiner, sukat, kanel e.l. Ev. drysse melispulver over.. Nam, nam.
Giftmamma med2jenter Skrevet 4. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 4. oktober 2007 men har ingen skikkelig knall gode oppskrifter... vist du har en god og luftig oppskrift... så send den gjenre over )
Tante_Sofie Skrevet 4. oktober 2007 #4 Skrevet 4. oktober 2007 Hei, Her er en bolleoppskrift som er skikkelig bra! Den bruker jeg både til kringle, boller, skolebrød... 1 kg hvetemel 200 g smør 100 g sukker 100 g gjær 6 dl melk 2 ts kardemomme 225 grader i 10-12 min 1. Smelt smør og varm opp melka 2. Løs gjæren opp i sukkeret(hvis tørrgjær ta den i sammen med det tørre) 3. Bland alt det tørre 4. Ha alt i kjøkkenmaskinen, elt i ca 5 min - Forheving minst en time - Etterheving minst en time - Steking midt i ovnen Blir ekstra god hvis det benyttes SMØR og H-melk! Men lettmelk og melange duger det også.. Håper det smaker!! :-))
Dotten Skrevet 4. oktober 2007 #5 Skrevet 4. oktober 2007 Okei.. sånn sett ja Er på jobb, så har ikke tilgang på noen oppskrifter her... (Du kan jo ta sjansen og Google etter en oppskrift, men om den er god, er jo noe annet.....!). Er ellers ingen kløpper på gjærbakst. Flinkere med kaker og den type baketing
Giftmamma med2jenter Skrevet 4. oktober 2007 Forfatter #6 Skrevet 4. oktober 2007 hvor mye blir dette da?? har vært i butikken nå, så har tenkt å komme sette igang nå.. mens tuppa står utsiden kjøkkenvinduet og sover:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå