Maud Skrevet 4. oktober 2007 #1 Skrevet 4. oktober 2007 Vi er jo i gang med huset vi har kjøpt. Ikke akkurat som de som jobber selv, men polakkene jobber... Det er så utrolig mange valg man må ta! Hvis vi velger den fargen på kjøkkenet, kan vi da egentlig ha det gulvet vi hadde tenkt? Hva med farger på fliser? Skal listene være profilerte eller glatte? Skal veggene males i en hvit farge som er mer grå eller mer gul? Skal storebror få den lilla veggen han vil ha eller er det dumt? Skal vi legge gipsplater i taket eller beholde panelen som er der? Hvordan skal vi innrede en funksjonell garderobe i gangen? Den singelen som må fylles på for at vi skal komme inn i garasjen, hvilken dimensjon skal den ha? Hvilke skyvedørsgarderober skal vi ha? Jeg blir helt svimmel jeg og får lyst til å overlate ansvaret til noen andre. Er det noen her som har lyst og tid til å være byggleder?
dritgrei hei hei! Skrevet 4. oktober 2007 #2 Skrevet 4. oktober 2007 JEG VIL jeg vil!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! har vi ubegrenset budsjett eller har vi ikke det?
Maud Skrevet 4. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 4. oktober 2007 Ubegrenset er det dessverre ikke. Kanskje det er derfor det er litt slitsomt? En lotto-gevinst hadde vært fint ;-)
Attpåklatten :-)™ Skrevet 4. oktober 2007 #4 Skrevet 4. oktober 2007 Hehe, ja det er litt av en jobb når man skal gjøre alt på en gang:-) Jeg hadde den for 5 år siden, da jeg hadde full jobb, midt i en stor sorgprosess pga valget om å gå ut av et langt forhold, bodde fremdeles sammen men lett var det ikke. Skulle samtidig ta meg av to barn på en bra måte og pusse opp en hel leilighet.............fy flate så sliten jeg var..... Men, det er lurt å ha en plan på prosjektet. Jeg stemmer for malte paneltak, ikke gipsplater, det ser litt kjipt ut synes jeg;-) Stemmer også for at storebror får den lilla veggen sin, det kan alltids males over siden:-) Lilla er en flott farge å hvile øynene sine på:-) Det er alltid lurt å få en interiørkonsulent eller noen som er dyktige på praktiske løsninger til å komme noen timer og se over helheten. Da kan du spare deg selv for masse tid og penger som går til unyttige løsninger! Grått i hvitfargen gir et kjølig preg, gult gir et varmt og lunt preg. Smakssak:-) Kjenner jeg blir helt ivrig her:-) Hadde en søster som var rasende dyktig på interiør og oppussing:-) Spurte henne alltid til råds når jeg skulle gjøre noe, savner henne..... Jeg var "interiørkonsulent" hos en venninne hele forrige lørdag og det er jo kjempemoro! Så lek deg med farger og detaljer når den dagen kommer:-)
dritgrei hei hei! Skrevet 4. oktober 2007 #5 Skrevet 4. oktober 2007 klart det hadde vært fint med en lottogevinst, men jeg har funnet ut noe i løpet av min oppussningskarriære... noe er det virkelig verdt å BRUKE penger på, og andre ting kan man virkelig spare på. mlate vegger er toppen, det er billig og fint. hvis du maler alle vegger i samme farge blir det enda biligere for i store kvantum blir maling billig. så kan du få små bokser enda billigere med fargeprøver - akkurat nok til en lilla vegg på storebro sitt rom, en grønn vegg på lillebror sitt rom, og en lys og varm en på snuppelur sitt rom. profilerte lister er flott, det er jeg enig i, men huset bestemmer dette... er det et hus som er hundre år gammelt så ville jeg helt klart ha valgt det, men hvis der ehar kjøpt et 60-70 tallshus så ville jeg gått for glatte lister, ikke fordi det nødvendigvis er penere, men fordi det er MYE billigere, og lister ser man ikke når de først er der. Men nå kommer det jeg ville brukt penger på, og det er å gå til det firma som heter GARDEROBEMANNEN. fryktelig dyrt, men akk så deilig. de får eksakte mål av vegger og steder du vil ha garderobe. du lager en tegning sammen med eksperten på hva du ønsker deg inne i garderobeskapet, de spesiallager det, det leverer det og de setter det opp. Garderobeskap som fatktisk passer inn der de står gjør underverker. farger og fasonger klarer du fint, det er jo artig!!! Jeg tror det blir dritfint jeg maud!!! heia heia heia
Trollmora Skrevet 5. oktober 2007 #6 Skrevet 5. oktober 2007 Skjønner hva du mener! Hvis det er økonomisk mulig for deg så hadde jeg vurdert å bruke den interiørarkitekten som du pratet om til flere oppgaver. Sett dere sammen og diskuter og fortell hva du ønsker. Da kommer hun opp med forslag ¨på alt av farge på maling til type listverk og størrelse på singel. Er hun dyktig så foreslår hun både rimelige og litt dyrere løsninger på enkeltområder. La Storebror få en liten vegg med lilla, det kan bli kjempetøft, men legg for guds skyld ikke gipsplater i taket hvis du har panel! Panel kan males, er ett naturmateriale og du skal se du blir fornøyd når fargen endrer seg ) Vi har et stort hus med panel i tak og vegger, rund baut. Mørkt og trist da vi var på visning, nå er det lyst og trivelig.
Maud Skrevet 5. oktober 2007 Forfatter #7 Skrevet 5. oktober 2007 Interiørarkitekten kom med forslag på det meste av det jeg nevner over her. Det er bare det at jeg ikke er helt sikker på om jeg er enig med henne. Hun foreslo blant annet en hvit farge som er nokså grå og jeg er mer i den varme enden av skalaen. Jeg tror jeg må stole på min egen smak akkurat der. Vi dropper nok gipsplatene i taket, det er bare det at den panelen som er der er gjennomhullet med downlights. Det er greit at det egentlig er fint og at det var veldig in for noen få år siden, men det er såååå mange! Nå er lister bestemt, parkett også, singel er bestilt. Jeg gleder meg veldig til det blir ferdig. Tre nevedyktige polakker er i gang og har revet ned masse brystpanel. Hvor mye brystpanel kan man egentlig ha i et hus?? Det er for sikkerhets skyld tre kjøkkeninnredninger i huset, tror jammen alle tre er ute i løpet av dagen. Etter hvert blir det stort nytt kjøkken, garderobe og rom til lillesnuppa som sparker mamma'n sin hele natta :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå