LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 4. oktober 2007 #1 Skrevet 4. oktober 2007 Blir det noensinne bedre? 5åringen kan fint bruke en time på et knekkebrød, gjerne mer om jeg ikke er der for å minne ham på å spise. Han finnes ikke kresen, og spiser alt (untatt honningmelon og soltørket tomat), men han oppfatter mat som unødvendig, og noe man blir mett av etter en tugge. Er det noen som har hatt små unger her som ikke har intressert seg for mat, også har det snudd? Blir så oppgitt, syns alle måltider blir ødelagte av at jeg føler jeg må mase om at han skal ete. Og jeg har prøvd å la han styre det selv. Fikk det rådet fra HS og lege når han var 3 år, forsøkte i to døgn. Han åt ingenting, og spurte ikke etter mat heller. Men drakk bra. Så etter to døgn kapitullerte jeg og jeg fikk maset i han noen munnfuller mat. Det som fungerer best er faktisk å mate ham, da kan han ete ganske bra. Men syns jo han er alt for stor til det. Huff, nei, noen som har litt trøst? Får han øynene opp for mat noensinne? Legger til at han er sunn og frisk, har ingen plager, og er smart som bare juling. Men han eter altså ikke.
æsj altså! Skrevet 4. oktober 2007 #2 Skrevet 4. oktober 2007 Hei. Din gutt minner meg om min gutt. Min gutt er 3 1/2 år gammel, og veldig småspist. Spiser ganske bra med middag, men ellers er det lite som går ned. Prøver ikke mase, men det er ikke lett. Han spør heller aldri etter mat, har faktisk bare skjedd en gang, da var han sikkert sulten da. Men han spør gjerne etter is og drikke. Har ingen gode råd, trenger egentlig noen selv.
Giftmamma med2jenter Skrevet 4. oktober 2007 #3 Skrevet 4. oktober 2007 Sånn er jenta mi på 18 mnd også.. Er fryktlig frustrerende... selvom ho følger vekstkurven sin og er blid og fornøyd spiser ho dårlig... HS har også sagt vi ikke skal stresse med det... men det ligger i underbevissten hele tiden..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå