Gå til innhold

Hva er best å bruke..........

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min har blitt så sår på begge sider av lysken......hva er best å bruke for at det skal bli bra igjen??

Jeg er jo så nøye med å tørke henne der å slik.....men er sår likevel.

Sink? pudder? salve?

Hører så mye at veit ikke hva som er best å ikke......derfor spør jeg dere......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker noe som heter Løveapotekets barnekrem, fungerer veldig bra. Vet ikke om den bare er å få tak i i Tønsberg, står nemlig Tønsberg på boksen....

Gjest Ut på tur
Skrevet

Jeg har hørt at potetmel er veldig bra.

jeg vil også anbefale stoffbleier som nattbleie

Skrevet

Vil ikke stoffbleier bli baaaare klin???

Hun tisser en god del om natta.........

Skrevet

Fikk tips hos en venninne å blande babyolje og zinksalve, for så å smøre på. Dette har funket bra for vår lille gutt. Det tar noen dagers behandling så har han blitt fin igjen.

Skrevet

Jeg er slettes ingen antikremfanatiker.....men jeg sverger til morsmelk og lufttørking! Yep.

Skrevet

Prøver og la det lufttørke ved hvert bleieskift også..........!

Takk for gode råd og tips i hvertfall=)

Skrevet

Ja, jeg oppdaga kjapt at for min gutt var det veeeldig viktig å bli helt tørr før jeg tok bleia på!

Men er uhellet ute så bruk Inotyol krem, kjøpes på apoteket. Gutten min er bedre etter at jeg har smurd på litt en gang.

Skrevet

Hmmm.....kanskje jeg skulle prøve det......

Skrevet

Jeg bruker potetmel i lysken ved hvert skift, det er helt supert! Da blir det helt tørt, og huden heles. Han har ikke vært sår der siden jeg startet med det.

Der andre har foreslått krem, men det har jeg ingen tro på, sorry. Huden trenger å tørke skikkelig, det er fuktigheten nedi der som gjør at det blir sårt. Og en krem gjør ikke at det blir tørt.

Skrevet

Støtter også tipset om morsmelk, men det er litt vanskelig med lufttørking i lysken, da må man jo stå å holde det åpent. Så: morsmelk er supert på stumpen, men potetmel er helt enkelt genialt i lysken! (Og i andre valker som potensielt kan bli såre!)

Skrevet

Da skal jeg prøve potetmel...........!

Har prøvd pudder da....men har liksom ikke gjort helt susen det....hu er fortsatt sår......

Skrevet

...kan det være fordi pudderet er parfymert?

Det er genialt med potetmel - all natural!

Skrevet

er slik natusan pudder...........

Skrevet

Og det kan ta et par dager før huden er hel igjen altså, melet gjør ikke at huden mirakuløst gror på et par timer ;) Men huden vil gro så fort du får det tørt der. Ha på rikelig med mel, og la det være der, om det blir bløtt av tiss, så vask forsiktig med en kompress med vann før du har på nytt.

Lykke til!

Skrevet

Takk for gode råd......bruker potetmel nå, så da gjenstår det og se=)

Håper hun blir bedre......vondt å være sår.....

Skrevet

Er det bare jeg som har hørt at man bør være forsiktig med bruk av pudder og potetmel på jentebarn da det kan forårsake infeksjoner i skjeden? Jeg så det på et amerikansk tv-program engang, men jeg har ikke lest det på noen norske sider....

Skrevet

Nå er ikke lysken det samme som skjeden da... Man må jo vaske der morgen og kveld selv om man bruker potetmel, hvis ikke så er det godt mulig at bakterier og annet skit trives godt i melet som blir liggende i sprekkene. Men det gjelder jo når man ikke vasker også. Så om man vasker ordentlig og "bytter" ut melet et par ganger om dagen så er nok ikke det noen fare.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...