♥Hilde & Emilie♥ Skrevet 4. oktober 2007 #1 Skrevet 4. oktober 2007 Ser at flere bruker maltekstrakt i mme........? Jeg har en datter på 8 uker som kun får erstatning, men jeg har aldri hatt i malt. Hvorfor bruker dere det i melka?? Jeg spør sikkert dumt, men er mitt første barn så er ikke så erfaren på alle områder=)
oktoberjentene;) Skrevet 4. oktober 2007 #2 Skrevet 4. oktober 2007 Jeg bruker det fordi gutten min blir så hard i magen av mme..... malt hjelper mye, men må fortsatt hjelpe han med å få det ut =/ håper det blir bedre når vi går over til grøt.... ingen spørsmål er dumme... er helt grønn selv jeg
oktoberjentene;) Skrevet 4. oktober 2007 #3 Skrevet 4. oktober 2007 Har også hørt det at når de små får mme så skal de ha avføring hver dag...... gutten min må få det ut 2 ganger om dagen, ellers så blir han skikkelig sint og ugrei.. Gratulerer med jenta forresten.. bor ikke du i gjøvik??
♥Hilde & Emilie♥ Skrevet 4. oktober 2007 Forfatter #4 Skrevet 4. oktober 2007 Jeg bor en halvtimes kjøring unna Gjøvik....men jeg fødte på Gjøvik ja=) Var du en av dem jeg hadde kontakt med som skulle føde på Gjøvik tro???
oktoberjentene;) Skrevet 4. oktober 2007 #5 Skrevet 4. oktober 2007 Ja mente jeg husket nicket ditt fra bim Var med å skrev noen innlegg sammen med deg sånn i juni begynnelsen av juli tror jeg.. vi var vel flere da med termin sånn ca samtidig... Vi er hvertfall en fin gjeng med barnevogner her på gjøvik som treffes en gang i uken.. bare å si ifra om du vil være med en gang.... vi avtaler gjennom facebook, så send meg en pm hvis du vil jeg skal legge deg til
♥Hilde & Emilie♥ Skrevet 4. oktober 2007 Forfatter #6 Skrevet 4. oktober 2007 Nå husker jeg deg når jeg fikk sett på profilen din........kjente igjen navnet også=) Jeg hadde termin 28 juli jeg....men hun kom ikke før 8 august=)
oktoberjentene;) Skrevet 4. oktober 2007 #7 Skrevet 4. oktober 2007 Aha ja Jeg hadde termin 23 juli, men gutten ville ut før.... fredag 13 juli ville han hilse på hihi.......
♥Hilde & Emilie♥ Skrevet 4. oktober 2007 Forfatter #8 Skrevet 4. oktober 2007 Heldig du da som slapp å gå over tiden............ Var han stor eller? Er dette din førstefødte?
oktoberjentene;) Skrevet 4. oktober 2007 #9 Skrevet 4. oktober 2007 Ja min første Han er så god atte han var 3790 g og 50 lang.. så stor nok til å komme 10 dager før.. hehe.... kom så brått og uventet på.. regnet liksom med å gå litt over tiden, men plutselig sa det splash og vannet gikk torsdag kveld... livredd som jeg var dro vi rett på sykehuset.. heldigvis startet fødselene av seg selv ganske kjapt Og jeg overlevde fødsel.. hehe..... puh.. glad det er over jeg kjett å gå så langt over tiden da å vente å vente å vente... men men.. det var helt sikkert verdt det var jenta di stor da??
oktoberjentene;) Skrevet 4. oktober 2007 #10 Skrevet 4. oktober 2007 bor du forresten nord eller sør for gjøvik??
♥Hilde & Emilie♥ Skrevet 4. oktober 2007 Forfatter #11 Skrevet 4. oktober 2007 Jeg bor i Søndre Land......=) Ja da var du heldig.............var pyyyyton å gå over tiden!!!! Jeg hadde time på sykhuset for overtidskontroll den 7.august jeg da,men ble lagt inn pga litt høyt blodtrykk. Dagen etter tok de vannet mitt og satte meg på drypp.....for hun ville tydeligvis ikke ut av egen hjelp så.........! Ble HARDE rier av det dryppet......så ble noen strevsomme 7 timer før tulla vår kom ut!!!! Hun vart 4470 gram og 52 cm lang.......så var ikke liten,og det merka jeg du......hehehehe=) Nå er jeg bare glad det er over.......) Hvem hadde du som jordmor da?
oktoberjentene;) Skrevet 4. oktober 2007 #12 Skrevet 4. oktober 2007 Akkurat ja.. tror det er med ei på de treffene våre derfra faktisk må være forferdelig å bli satt igang.. søsteren min ble det også.... riene er vist hardere da =/ stor jente da hihi... men absolutt ikke uvanlig str.... hun er sikkert helt nydelig jeg hadde ei jordmor om natten, hun husker jeg ikke navnet på.. fikk ei ny ei under pressriene.. hun het karen miarie jackobsen?? hum... nei nå må jeg gå å sjekke gitt.. husker ikke helt jeg.. men mener det var noe i den duren hehe....... hva het din da?? syntes mange av damene der var veldig hyggelige.... under fødsel så var jeg sååå fjern, så jeg husker ikke så mye av hvem som var i rommet og hva de sa og gjorde
♥Hilde & Emilie♥ Skrevet 4. oktober 2007 Forfatter #14 Skrevet 4. oktober 2007 Jordmora jeg hadde het Åsa Karpe og var svensk. Skikkelig koselig dame jeg aaaaaaaaaaldri kommer å glemme! var også ei anna svensk ei der som het Christina, ca 45-50 år kan jeg tippe.......hu å var koselig! Tror hu var barnepleier...........men ikke sikker. Riene ble harde med drypp ja...........de siste 90 minuttene før hu kom ut hadde jeg pressrier med bare få sekunders mellomrom, og uten bedøvelse....det var hardt! Fikk lystgass da,men måtte kutte det ut og få vanlig oksygen bare,pga hjertellyden til babyen fallt ned et par ganger.....! Ble tilbudt epidural men det ville jeg ikke ha........er motstander av sprøytestikk i ryggen.................!!
oktoberjentene;) Skrevet 4. oktober 2007 #15 Skrevet 4. oktober 2007 Tror mange av de svenske damene kom rundt tiden jeg lå der... ferievikarer... møtte bare de norske jeg da, men har hørt mye bra om de svenske damene shit... ja kan skjønne at det var hardt for deg =/ vondt å føde ja.. hehe..... jeg fikk epidural. ville egentlig ikke ha det hadde jeg bestemt meg for.. pga redd for sprøyter og veneflon i hånda... livredd... men jeg måtte ha det når det bare var 4 cm åpning og jeg hadde VONDT og de sa til meg at det var maaaange timer igjen.... så fikk jeg epidural og vips så var det full åpning... presset og gutten var ute på 15 min.... hadde pressrier i ca 2 timer, men kjente de ikke pga epiduralen.. så slo de den av og jeg hadde heller ingen bedøvelse da.. da funket riene som bare det gikk fort syntes jeg.........
♥Hilde & Emilie♥ Skrevet 4. oktober 2007 Forfatter #16 Skrevet 4. oktober 2007 Ja de svenskene jeg var borti var i hvertfall alle tiders=) Da gikk fødselen din fort til å være førstegangs=) Såg riiiiimelig svart på tilværelsen etter et par timer jeg å...var da jeg ble tilbudt epidural! Å da de sa at det ville åpne seg 1 cm i timen ble det ikke noe bedre siden jeg bare hadde 3 cm da! Men heldigvis gikk det myyye fortere enn dem trodde!!!!
oktoberjentene;) Skrevet 4. oktober 2007 #17 Skrevet 4. oktober 2007 fikk det litt travelt her jeg.. svarer deg senere
♥Hilde & Emilie♥ Skrevet 4. oktober 2007 Forfatter #18 Skrevet 4. oktober 2007 Ble litt travelt her å så blir borte en stund. Har du profil på nettby????
oktoberjentene;) Skrevet 4. oktober 2007 #19 Skrevet 4. oktober 2007 nei er ikke på nettby.. hm... er du på facebook da???
♥Hilde & Emilie♥ Skrevet 5. oktober 2007 Forfatter #20 Skrevet 5. oktober 2007 Neida...........sletta profilen min på facebook for en stund siden jeg....har bare på nettby. Lag deg profil der du å da=)
oktoberjentene;) Skrevet 6. oktober 2007 #21 Skrevet 6. oktober 2007 Det var synd =( Tror det holder med facebook og dib for meg.. klarer nesten ikke holde følge der engang.. hehe....... men jeg kan legge ut her på dib når det er treff f.eks.. så kan du ta turen om du har tid og lyst sorry at jeg svarer så sent.. var ikke på nettet i går ha en flott helg
♥Hilde & Emilie♥ Skrevet 6. oktober 2007 Forfatter #22 Skrevet 6. oktober 2007 Okey.........=) Kanskje vi sees en gang da=) Ha en flott helg du også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå