Gjest Skrevet 4. oktober 2007 #1 Skrevet 4. oktober 2007 Gutten vår har fått en kveldspupp frem til nå, men nå tenkte vi å slutte. Er det noen som har erfaringer med å slutte med amming rundt femten mnd, og hvordan gikk det?
Verdens_skjønneste_sønn Skrevet 4. oktober 2007 #2 Skrevet 4. oktober 2007 Min var 17 mnd da jeg slutta. Gikk over all forventning! Litt skriking på natta, men ikke så mye. Det gikk fort over,. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2007 #3 Skrevet 4. oktober 2007 Ammet til datteren min var fjorten mnd, da var det varierende om hun fikk enten om morgenen eller kvelden( avhengig av hvordan jeg jobbet). Det gikk veldig fint å slutte, virket ikke som om hun savnet det i det hele tatt. Eneste var at hun ville kose med puppene, så om jeg gikk med utringet genser var hun kjapp med å stikke hånden nedi:-)
snowstorm73 Skrevet 4. oktober 2007 #4 Skrevet 4. oktober 2007 Vi sluttet når gutten var 20 mnd. Han var så glad i morgenpupp, slik fikk jeg sove en halvtime til. Det gikk egentlig veldig lett å slutte, jeg hadde gruet meg unødvendig. Stod opp noen dager veeeeeldig tidlig og da var puppen glemt. (ble nesten fornærmet, hehe)
rødt&blått Skrevet 4. oktober 2007 #5 Skrevet 4. oktober 2007 Her var det avvenning mellom 15-16mndr. Hadde da kun 1 "pupping" og det var som regel på morgenen sålenge jeg ikke jobbet tidligvakt. Hun ble kjempesur da hun kom inn til oss om morgenen og ikke fikk pupp, så jeg måtte stå opp før pappan hentet henne. Gikk helt fint. Har også hatt det "problemet" i ettertid at hun skal nedi og kose på puppene, men sålenge hun ikke så bar hud nedenfor halse, tenkte hun nok ikke på det.. Lykke til!
mai mammaen til to Skrevet 5. oktober 2007 #6 Skrevet 5. oktober 2007 her gikk det helt fint. hun og fikk bare kveldspuppen. fikk en stund litt melk på en flaske... nå får hun vann på en tåteflaske.. bruker den som smokk i starten.. hun bruker ikke smokk nemlig..
Væren74 Skrevet 5. oktober 2007 #7 Skrevet 5. oktober 2007 Vi hadde bare igjen morgenpuppen når vi slutten ved 16 måneders alder. Jeg var på jobbkurs et par dager så vi tok det i forbindelse med det. Ingen problemer i det hele tatt. Nesten så mammaen ble litt såret. He he.....
Gjest Skrevet 5. oktober 2007 #8 Skrevet 5. oktober 2007 Så fint, takk alle sammen for oppmuntrende svar. Regner jo med at det skal gå bra. I dag er det fredag, så kanskje vi prøver å kutte det ut i dag, så har vi helgen med pappaen tilstede. Da det gikk opp for meg at han kanskje har fått pupp for siste gang ble jeg nesten litt trist/rørt...tror det er litt dette båndet også som man føler brytes ennå mer, men sånn skal det også være.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå