Gå til innhold

Jobbe 80 % fra nå....?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om jeg skal ringe legen min snart og be om å få jobbe litt redusert fra nå av og utover. 80 % hadde vært greit, for da slipper jeg å stresse om morgenen. Kan ta det litt roligere. Men tror dere legen gir meg det da? Jeg er 19 uker på vei. Har ei tulle fra før. Blir jo mer styr når en har noen fler enn seg selv å styre med. Er det noen som har bedt om gradert sykemelding såpass tidlig - og fått det for resten av sv.skapet ? (eller iallefall inntil videre/eller man trenger mer på slutten)

:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg følger deg veldig godt. Er selv i uke 27 nå og har også en jente på 3 år samt en mann som jobber veldig mye, så jeg er stort sett alene med henne. I tilegg sover jeg svært dårlig om natten. I natt har jeg ligget våken siden kl. 3, så det er ikke lett å få dagene på jobb og hjemme til å henge sammen. Jeg har også vurdert å be om delvis sykemelding, men har ikke fått ringt legen ennå - synes det er litt pinnlig; da jeg jo egentlig ikke "feiler" noe - er bare så utrolig sliten. Jeg tenkte kanskje at det var mer fornuftig med et par uker på f.eks. 50% sykemelding, slik at jeg kunne få hentet meg litt inn igjen og så kunne jeg evt. jobbe for fullt igjen etterpå. Kanskje det hadde vært noe for deg også?

Skrevet

Det må ligge en medisinsk grunn bak en sykemelding, ikke alle leger som gir sykemelding fordi pasienten er sliten..Men jeg tror det varierer veldig fra lege til lege jeg....

Skrevet

JA, kommer ann på legen. Min lege har sagt at jeg må si ifra når det blir for mye med full jobb,så sykmelder jeg meg da delvis. Skal sies at jeg jobber i enavdelingsbarnehage, hvor vi har barn fra 1-6 år, så tror nok dagene kan bli veldig tunge etterhvert........

Skrevet

Mannen min jobber også mye, og jobber skift (pendler Sarpsborg-Oslo), så jeg er mye alene om ansvaret. Og jeg har mer enn nok å holde på med på jobben og det stresser meg en del. Så det "feiler" meg egentlig ikke noe, annet enn at jeg syns det er mer slitsomt nå enn før å stå opp før seks hver morgen og gjøre klar meg selv og lillemor på 3, mas på jobben, hjem igjen, aktivisering og kos med 3-åringen og så er det kveld og huslige sysler. Sånn er det hver dag. I tillegg kommer gjerne lillemor inn om natten nå for tiden, vet ikke om hun drømmer eller hva det er, men det gjør jo at en sover dårlig. Begynner å kjenne antydning til bekkenløsning, hadde det sist og det var helt elendig! Så det er derfor jeg tenker at jeg kanskje hadde kunne jobbet litt redusert for å slippe å mase sånn, heller ta ting i litt roligere tempo. Da kanskje jeg orker å jobbe helt fram til permisjon. :-) Ikke meningen å syte altså. Men litt er vel lov !!! ;-)

Skrevet

Det er du som må føle på kroppen hva som er riktig for deg.

Idag fikk jeg 30 prosent sm. og er i uke 16.

Er kjempelsliten hele tiden. Har tung jobb på sykehjem.

Lytt til kroppen din, ingen som takker deg etterpå!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...