Gå til innhold

vil ha oppskrifter jeg:) gi meg de beste du har:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

holder på å samler oppskrifter i en perm..så da ønsker jeg meg alt mulig, kaker, boller, brød, pizza, middager, alater, lunsjer, horn osvosv

alt dere vil dele:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

sendt deg pm

Gjest Odin ♥ Tiril_min ♥
Skrevet

Mmmm min beste oppskrift som e får masse skryt for e:

Cajun-pastasalat

kyllingfilet

creme fraiche

paprika

babymais

squasj

løk

pastasløyfer

Krydder etter smak og behag;) salt,pepper,chilipulver,masse paprikapulver,og masse masse cayenne pepper..

Kok opp vann til pastaen, strimle løk og paprika, squasjen i litt store biter og minimaisen i to. Strimle kyllingfileten også. Mengde bestemmer èn selv.

Kok pastaen og stek kyllingen. Når kyllingen er nesten ferdigstekt putter du grønnsakene sammen med kyllingen og lar det surre til squasjen har blitt mør. Krydre så godt med kryddere (bruk mye,er meningen at det skal bli litt sterkt)Men vent med saltet!! Hell over boksen med creme fraiche og pastaen som nå er ferdig kokt. Smak til med salt og evt mer krydder=)

Kjempe godt,nam!! Og tar ikke langt tid å lage

Skrevet

Gulrotkake

Bunn:

4 egg

3 dl sukker

3 dl hv.mel

2 ts natron

2 ts kanel

1 ts salt

1 ts vaniljesukker

1,5 dl olje (ikke oliven, jeg bruker sojaolje)

4-5 rå revne gulrøtter, gjerne revet på det groveste jernet

Pist egg og sukker til eggedosis (sukkert knaser ikke mer), sikt inn mel, natron, vaniljesukker og kryddret. Rør inn oljen og gulrøttene.

Smør en rund kakeform (26 cm) lang kanten og legg et bakepapir i bunnen før du fester ringen. Eller bare smør hele formen med smør. Ha røren i. Stekes på 190 grader i ca 60 min på nederste rille. Den er ferdig når den løsner litt fra kanten. Kan bli mørk på toppen før den er ferdig, legg over et bakepapir da. Avkjøl på rist

Glasur: jeg har doblet posjonen, det blir en anesle mye, men en posjon blir alt for lite :o)

200 g philadelfia ost

2 ts vaniljesukker

100 g smør

250 g melis

Det letteste er å sette smøret og osten på benken lenge før slik at det blir mykt. Rør osten og smøret gost sammen, tilsett det andre og rør glatt. Det letteste er å røre glatt med miksmaster, men ikke la deg friste til å røre hardt smr og ost sammen, det ødelegger miksmasteren..

Sett gjerne kremen litt i kjøleskapet før du brer kremen over kaken.

Pynt med raspet gulrot eller kakaodryss. Oppbevares i kjøeskap. Kanfryses, men ikke med kremen på.

Gjest Odin ♥ Tiril_min ♥
Skrevet

ja og etter creme fr. og pastaen,lar du det stå og pute et par min:)

Skrevet

det står noen oppskrifter inne på kokebok på:

www.vossatause.piczo.com

Skrevet

- Svinestrimler

- Tomatpure

- Brunost

- Matfløte

- Melk

- Vann

- Salt

- Pepper

- Grillkrydder

- Piri piri (sterk krydder)

- Ris

- Salat

Først steker du svinestrimlene, ta på litt salt og pepper, LITT salt bare litt. Så heller du oppi 1 boks matfløte, 2 sp tomatpure, dette tykner veldig, derfor bruker jeg å ha oppi litt melk og litt vann til jeg får den tykelsen jeg vil ha på sausen (skal være litt fyldig) Så tilsetter du grillkrydder og piri piri alt etter din smak. Ta oppi litt og smak, litt til og smak hehe Så koker du ris.. Når maten er omtrent ferdig så tar du oppi en god del med brunost skiver, DETTE MÅ DU HA, for dette er prikken over ien hehehe

Salat etter eget ønske! Nam nam

Har jeg baconost eller skinkeost (smøreost) så tar jeg en liten dæsj av dette oppi å!

Dette MÅ prøves!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...