Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2007 #1 Skrevet 4. oktober 2007 Ikke bare fordi det holder babyen varm og tørr + de antibakterielle egenskapene (nøstebarn), men de er så elastiske og ENKLE å kle på!!!Helt geniale klær, rett og slett!
Gjest Ut på tur Skrevet 4. oktober 2007 #2 Skrevet 4. oktober 2007 er bare trist det er begrenset med farger mønster og motiver ....
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2007 #3 Skrevet 4. oktober 2007 Ville ikke ha overdrevet bruken av ull. Mange barn, inkl.storebror, har utviklet allergi og får eksem av ull.
Frustrert 5.gangs Skrevet 4. oktober 2007 #4 Skrevet 4. oktober 2007 Vi har samme problem.....her går det i bomull innerst mot kroppen og ull når det er minusgrader men da kun som ekstra utenpå bomull liksom.
Gjest Ut på tur Skrevet 4. oktober 2007 #5 Skrevet 4. oktober 2007 Er vel med ull som med alt annet "alt med måte" ulla har jo noen egenskaper som holder barnet tørr og varm og det er jo bra
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2007 #6 Skrevet 4. oktober 2007 Noen barn er allergikere, men har man ikke allergier i familien og barnet ikke reagerer på ull ville jeg ikke beegrenset bruken. Det strides blant lerde om man faktisk utvikler allergier ved å bli disponert mye for det!
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2007 #7 Skrevet 4. oktober 2007 Jeg er helt enig - jeg ELSKER nøstebarn sine ullklær!!!!! Har sendt katalogen rundt til alle i familien slik at de vet hva de kan kjøpe i julegave til lille prinessa i huset.
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2007 #8 Skrevet 4. oktober 2007 Helt enig! Har heller ingen tro på at babyen her skal få allergi av det, bruker ubehandlet og kjemikaliefritt. Ingen ullallergi i familien. Er mye mer skeptisk til moderne antibakteriell&såpevask-hysteri, med diverse kjemikalier som vi ikke er tilpasset - ren ull har jo vært brukt i tusener av år. (Og jeg vet at ikke alt i naturen er bra, men ren ull har vi hatt god sjanse til å tilpasse oss.) Bomull er full av sprøytemidler. (Har kjøpt litt økologisk bomull.)
Gjest Skrevet 4. oktober 2007 #9 Skrevet 4. oktober 2007 Samme her, mellomste fikk eksem av ull, så jeg tør ikke bruke ull på mini. Men ull er herlig da dersom barnet tåler det, har mye ull til eldstemann :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå