Gå til innhold

Sliter litt med denne 6 mnd grøten..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Erica digger risgrøt for 4 mnd, men har nå prøvd ut 6 mnd grøtene. Utrn hell.

Har prøvd alle typer, både med og uten frukt, men hun kniper igjen og nekter å spise...

Gjør det egentlig noe å fortsette med 4 mnd grøt og heller prøve litt gradvis med 6 mnd grøt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette lurer jeg også på :-) Camilla er så innmari glad i maisgrøten og risgrøten sin hun, så jeg har ikke begynt noe hardtrening på 6mnd grøten jeg :)

Skrevet

Det lurte jeg på i sin tid også, for jeg sleit med det samme.

Jeg prøvde litt forskjellig og tenkte at hun må sikkert ha flere næringsstoffer eller noe, så jeg ble litt desperat. Prøvde havre/hvetegrøt og plutselig en dag var den superpoppis, nå spiser hun mer og fortere enn hun noengang gjorde med risgrøten. Så bare ikke prøv en stund, og så ta den frem. Kanskje det skjer plutselig hos dere også :-)

(Den er jo mye enkere å lage også ;-)

Skrevet

Jeg tror ikke det gjør noe å fortsette med 4 mnd grøten etter 6 mnd. Det er jo mange små som ikke spiser særlig med fast føde før de er langt over 6 mnd, så jeg ville fortsatt med 4 mnd grøten og prøvd med 6 mnd grøten litt innimellom. Bedre med 4 mnd grøt enn ingen grøt:)

Sebastian likte aldri risgrøten, men maisgrøten var grei. Han liker tydeligvis litt smak på maten, for vi merket stor forskjell når vi byttet til 8 mnd glass/grøt.

Skrevet

Hei,

Vi har fremdeles maisgrøten på kvelden vi. For den går ned i en fart. På morgenen får hun havregrøt. Har ikke stresset noe med å bytte jeg.

Skrevet

Du kan sikkert ta overgangen til annen grøt litt om gangen, og beholde 4 måneders grøten en stund til. Amanda får litt forskjellige grøttyper, både fra 6 og 8 måneder. Så lenge Erica får mm (eller mme) i tillegg til grøten får hun sikkert i seg all næring hun trenger uansett, og det er jo bedre at hun spiser grøt hun liker enn å gi henne grøt hun ikke spiser noe av. Start heller med litt "smaksprøver" av den nye grøten, så hun får venne seg til den...

Skrevet

Når vi skulle gå over til annen grøt til lilleM, så blandet jeg de to grøtene, slik at han gradvis ble vant til smaken. Først bare litt, så mer og mer av den nye grøten. Til slutt synes han det var greit.

Nå bruker vi bare Holle sin økologiske grøt, og når jeg skjønte at han var lei av ris-grøten, så prøvde vi Hirse og Spelt. Nå er ALT like populært. Men jeg kunne ikke bare bytte nei..

Er sikker på at så lenge du holder deg innenfor ett og samme merke, så vil de næringsstoffene som Erica trenger være dekket i de/den grøten dere bruker!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...