Gå til innhold

Aking på gulvet.. Feil vei..! =)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min begynte og ake seg bortover på gulvet når han var ca. 6,5 mnd. Men han aker seg bakover, eller rundt seg selv. Han er nå 7 mnd. og det går fortsatt bakover.. =) Men skjønner dem selv at de kan ake seg fremover også, eller må jeg støtte bena hans, sånn at når han gir litt fart så går han fremover i stede?

Har lest at en del babyer aker seg bakover først.. Å at de kanskje trenger litt hjelp til å skjønne at de skal andre veien. Men nå har han bare aka i 2-3 uker, så kanskje han skjønner det selv etterhvert..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du mene vel at han åler??

ikke sant?

da er det bare normalt, men du kan jo godt støtte ham litt så han får til å spark seg framover... d gjorde jeg på gutten min og han klarte å åle seg fram ganske fort... kan ikke påsto at det var det som hjalp da kan vel like så godt være gutten selv som fant ut av hvordan han kommer seg fram!

men det skade vel ikke å hjelpe litt til...

Skrevet

Prøv å stimulere han (lure han) med fristende leker så kan det hende han skjønner det. En ball kanskje?

Ellers er det nok ikke noe farlig. Det er mange måter å komme seg rundt på.

Vår datter gjør det på samme måte, men nå ligger hun med hoftegips da (pga hoftefeil). Det går rundt og bakover.

Han finner det nok ut til slutt. :)

Skrevet

Hehe ja det heter vel kanskje åle! Kom ikke på det i farta! =)

Takker for svar!

=D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...