Gå til innhold

Høyt blodtrykk...!! noen som vet dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har visst høyt bt... overtrykket var fint, men undertrykket var 125... hva betyr dette? må jeg ta d med ro?

kan jeg gjøre noe for at d skal bli ok igjen? hva bør d ligge på sånn ca?

Ei venninne sa at "Da må du passe deg så du ikke får hjerneblødning!!" Hva er d for slags oppmuntrende svar da liksom?? nei, håper noen kan roe meg litt, for jeg ble litt engstlig av henne...

Takk for alle oppklarende (og beroligende;-).....) svar!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor har du funnet ut det? Hvis det er hos legen og du bare er sendt hjem igjen uten mer info synes jeg det er hårreisende! Ikke for å skremme deg, men dersom det er undertrykket som er 125 så er det veldig høyt. Ring til legen og forhør deg.

Skrevet

Huff, nå skremte jeg deg vel. Ikke meningen det, men jeg mener bare at du må snakke med noen som har greie på det.

Skrevet

Og bare for å ha sagt det - jeg er ikke lege eller sykepleier, men utdannet innen helse. Men du - ikke bli redd - bare ring og fortell det på legekontoret. Sikker på at du ikke har blanda da - at det er overtrykket som er 125? Uansett bedre å få noen som kan det skikkelig til å forklare deg. De kan helt sikkert berolige deg. Lykke til! Klem

Skrevet

Hvem har målt blodtrykket på deg da? De burde jo absolutt gitt deg noe slags informasjon. Ring de som tok det og be om forklaring.

Skrevet

Å HERLIGHET OG GURI MALLA!!!

Ringte legen og da var overtrykket 125 og undertrykket 95...!!

Snakk om å være i ammetåka da!!

unnskyld at jeg har forvirra dere også... :-(

men da er d kankskje ikke så ille likevel da??

Skrevet

Hvis du har undertrykk på 125, og dette ikke er målt hos lege bør du ringe legen din i dag. Å gå med høyt blodtrykk over tid gir en ekstra belastning på hjertet, derfor bør dette følges opp av lege som må sjekke ut hvorfor undertryket er så høyt. Hvem har målt blodtrykket ditt?

Skrevet

125/95 var derimot ikke så ille. Undertrykket bør ideelt sett ligge under 90, men som jeg forstår det så er legen informert om blodtrykket ditt og kommer sikkert til å kontrollere det igjen om en stund. Du burde nok ta det litt med ro ja - jo mere du stresser, jo høyere blir blodtrykket. Dette kan like gjerne være psykisk som fysisk stress. Men du trenger ikke være så nervøs, for blodtrykket ditt er ikke så høyt - legen din følger deg nok opp :-)

Skrevet

Ja, jeg begynte å tenke på at du muligens hadde tatt feil. Undertrykk på 125 er sinnsykt høyt, så det var derfor jeg ville du skulle ringe legen. Som noen andre sier her så blir det en annen sak når det er overtrykket. 95 er jo litt høyt, men det kan jo være du var litt stressa da du var hos legen eller noe også.

Skrevet

tusen takk for at dere svarte meg!! ååå er litt letta nå ja! ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...