meg og mine Skrevet 4. oktober 2007 #1 Skrevet 4. oktober 2007 er det ikke sånn at kreditor ikke skal sende over krav til inkasso så lenge en har forsøkt å åpne dialog med kreditor og har vist betalingsvilje? skal i forliksrådet om en time, og gruer meg. Kreditor har bare ignorert mine innsigelser. Fikk ikke engang svar fra kreditor da jeg forklarte at jeg ikke hadde inntekt pga rot fra arb.giver. Men at jeg ba om en utsettelse på ca 2 uker. Og inkassator har ikke svart meg heller. Tilbydd meg å innfri hele kravet, men at jeg mener vi har krav på å slippe alle omkostningene. Intet svar..................................................................................................................................
Gulosten™ Skrevet 4. oktober 2007 #2 Skrevet 4. oktober 2007 De har ikke lov til å sende saken til inkasso så lenge du har klaget på kravet nei. Jeg anbefaler deg å ta kontakt med Kredittilsynet, de er kjempedyktige og veldig hyggelige. Jeg sendte mail til dem da Net Com dreit på draget ovenfor meg, og fikk et kjempelangt og utfyllende svar ganske fort. De har også plikt til å svare deg når du spør om noe. Hvis du vil kan du sende meg en PM med org.nr/navnet på firmaet som er kreditor her, så kanskje jeg kan prøve å hjelpe deg litt:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå