Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen av dere trent eller trener dere pilates på sats under graviditeten?

Jeg er 22 uker nå. Søsteren min vil så gjerne at jeg skal bli med henne på piltes eller yoga der. Jeg har trent endel piltes hjemme de siste to årene, men har aldri vært på stas. Er det for tungt? Og hvor mye kan jeg trene magemusklene nå når magen titter ut?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg trente mye Pilates på treningssenter før jeg ble gravid, men ikke etter at jeg ble gravid. Sluttet mest pga. kvalme og tretthet, så jeg orket rett og slett ikke.

Har ikke begynt å trene etter at kvalmen ga seg, mest fordi jeg ikke synes det er noe behagelig å trene med mage. Den timen jeg har gått på har vært mye trening på magen og rygg, og dette er stillinger jeg ikke synes er så behagelige nå.

Men det finnes jo senter som har egne timer med Pilates og Yoga for gravide. Vil heller anbefale at du blir med på dette, da jeg vil tro du får mye mer ut av timer som er ment for gravide.

Skrevet

Veldig enig med Bris. De vanlige SATS Yoga og Pilatestimene er ikke noe for gravide (med mage). Det blir veldig mange øvelser du ikke kan gjøre, og sikkert mange man er usikker på om man kan gjøre. Og hvis man ikke har gjort det før blir det uansett vanskelig å gjøre de riktig. Jeg ville satset på Gravidyoga/pilatestimer eller mer vanlige SATStimer hvor man ikke vrenger og vrir så mye.

Skrevet

Jeg har trent pilates hjemme i noen år, så er litt skeptisk til å gå. Regner med at det er mer øvelser på magen enn jeg har gjort hjemme også. Mannen som sto i disken på SATS mente jeg sikkert kunne gå, han visste visst ikke helt. Litt dårlig service på den mannen, så jeg tenkte at jeg sikkert får bedre svar av dere her inne:)

Bør vel la det være da. Blir litt rart å sitte gjennom en hel time.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...