Gå til innhold

Hvoran får dere til disse rutinene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tigergutt er nå 5 mnd, og vi prøver å få til litt rutiner på dagen, sånn at han sover omtrent til samme tid osv. Men alt kommer jo an på når han våkner! Selv om vi prøver å være strenge og ikke ta ham opp før 7, så ligger han jo våken i sengen sin. Og da er det umulig å holde ham våken til morgenlur kl. 8.30. I dag sloknet han 7.45, og for noen dager siden hadde han sovet litt lenger, så jeg brukte en time før han endelig sovnet 9.30...

Kvelden er kjempegrei heldigvis. Men disse lurene tar vi når han er trøtt, og det vet man aldri helt når skjer!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det er umulig å få til akkurat samme tid hver lur, for som du sier så kommer det jo an på når han våkner. Min er 4 mnd og jeg har cirka tider på han. Jeg vet at han som regel sovner mellom 7 og 8 på kvelden. Om morgenen våkner han som regel klokken 6. Han sover tre lurer på dagtid med cirka 2-2.5 timer i mellom. Så det er jo sånn cirka rutiner da. Da dattra mi ble 1 år så sov hun bare 1 gang om dagen og da kunne jeg legge henne til en fast tid hver dag, men det er litt vanskelig når de er så små og trenger så mange lurer.

Skrevet

Ja, Tigergutt trenger også 3 lurer på dagen. Han legger seg 7. Prøver desperat til å få ham til å sove mellom 4 og 5 (ellers blir han dødstrøtt og umulig om kvelden), men det er ikke lett! Dessuten småsover han når jeg triller ham, og det er jo ikke til samme tid hver dag.

Skrevet

Her er det det samme, synes det er helt fint jeg... Kommer helt an på når hun står opp, men her er det en times lur et par timer etter vi står opp, neste lur om et par tre timer, den er ofte litt lenger, 2 timer eller mer.. så sover hun en time eller to igjen før kvelden. Da legger snuppa seg ganske seint daalt i mellom halv ti og elleve... mer rutine enn det trenger jeg ikke tror jeg...:D

Skrevet

Du må ikke stresse med disse rutinene bare fordi andre her inne gjør det. Jeg stressa masse til å begynne med, men fant så ut at hun sovner jo til samme tid hver kveld, så da er det ikke noe stress på dagtid. Hun sover når hun er trøtt. Som regel er hun våken 2 timer før hun må sove litt. Det er jo ikke alltid hun sover like lenge heller!

Husk på at hvis du får faste sovetider på dagen blir du også ganske låst til det. Det er greit at babyer liker rutiner, men vi skal ikke bli slaver av klokka heller:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...