2SmåTroll Skrevet 4. oktober 2007 #1 Skrevet 4. oktober 2007 Heisann. Noen som har noe formening om dette? Har funnet ut at jeg er gravid nå Men er litt skeptisk når det gjelder håndballen her. Står i mål på kamper, men på trening er jeg overalt. Hva mener dere?
MariaEW- 05.10.07♥ Skrevet 4. oktober 2007 #2 Skrevet 4. oktober 2007 har ei venninne som er keeper i fotball i førstediv. hun spilte lenge.. kanskje litt for lenge. det er veldig lett å få seg ei arm eller ett slag i magen da, men å være med på treninger tror jeg ikke er noe problem. så lenge du føler du gjør det rette og ikke utsetter barnet for noe:)
Sj80 Skrevet 4. oktober 2007 #3 Skrevet 4. oktober 2007 Trur elitespelarane spelar t.o.m. 12 veke. Så fram til det bør det vel vere ok, iallefall å trene.
Rosalille og sjarmtrollene Skrevet 4. oktober 2007 #4 Skrevet 4. oktober 2007 Jeg leste nettopp et sted på nettet her at det ikke var anbefefalt å drive ballidrett i det hele tatt når man er gravid. Det var på en sånn helseside. Selv spilte jeg fotball de første ukene og fikk et skikkelig skudd i magen. Det var ikke godt for å si det sånn. Forrige svangerskap spilte jeg riktignok innebandy til jeg var 3-4 måneder på vei.
Lene 1. Mai Skrevet 4. oktober 2007 #5 Skrevet 4. oktober 2007 Jeg er fotballkeeper, og spilte de første 12 ukene begge gangene jeg var gravid. Men for å si det sånn, så var jeg nok ikke den beste keeperen (var nærmest redd for ballen). Man skal jo helst unngå kraftige fall og slag, og selvfølgelig baller i magen. Så jeg hadde nok vært litt forsiktig hadde jeg vært deg.
TrøttSomEiStrømpe- Skrevet 4. oktober 2007 #6 Skrevet 4. oktober 2007 tror jeg ville droppet å stå i mål, man bruker jo hele kroppen på en måte, og redder ofte m magen.. (jeg har iallefall aldri hatt så bra magemuskler som sa jeg spilte håndball/sto i mål) men: finnes sånne brede"rygg-varmere" - slags belte som gjør at ryggen holder seg varm (brukte det pga mye rygg-smerter) - kan jo kanskje brukes for å beskytte magen også?? den har man jo bare innenfor trøya, ingen som ser det! kan jo lett få en ball eller et slag i magen ute på banen også, og det heter seg jo at man skal være forsiktig m den slags..så du får vurdere litt hvor lenge du vil holde på. lykke til !!
2SmåTroll Skrevet 4. oktober 2007 Forfatter #7 Skrevet 4. oktober 2007 Tja, ble jeg noe smartere nå da tro? Ikke helt. Men skal ihvertfall ikke spille etter 12uke. Får se hvordan neste trening blir, og hva jeg føler etter den.
whoopsie daisy Skrevet 4. oktober 2007 #8 Skrevet 4. oktober 2007 I de fleste bøker jeg har lest så frarådes det pga faren for slag/ball i magen. Kjenner flere som har spilt lenge, og har selv spilt mot gravide hvor magen tydelig har syntes...Det synes jeg som motspiller at var helt forferdelig. Det endte jo med at ingen på mitt lag turdte å ta på vedkommende, noe som blir helt feil i kamp. Før 12 uke er det jo ikke sikkert at graviditeten syntes, men jeg tror jeg hadde vært forsiktig. Personlig hadde jeg lagt opp umiddelbart, men dette er jo opp til hver enkelt.
Lille`mor & lillebøll Skrevet 4. oktober 2007 #9 Skrevet 4. oktober 2007 tenk på dem du enventuelt spille mot,vis en person skulle kastet en ball hardt i magen di slik at noe sjedde!!! Jeg synes ikke det er rettferdig verken ovenfor lag kamerater eller motspillere...synes du skal bare holde deg til treninger,og ta det med ro... sier ikke dette for at gravide ikke kan være aktive,men tenk på andre spillere,vis de hadde vist at de hadde skadet deg eller ditt barn under en kamp eller trening!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå