Gå til innhold

Collett og nan bruker plis se hit...


Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som bytta fra nan til collett pga ekstremt mye gulping? Og hjalp det evt?Og Er det sant at collett gir fete barn?

 

Dere som bruker collett, blander dere for hele dagen?! Vet man ikke kan gjøre det med nan! men på pakken til collett står det jo at man skal gjøre det. Og der kan man jo blande rett i kokende vann! med nan må man avkjøle til ca 40 grader..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen?

 

Tror jeg må kjøpe collett å prøve i morgen! lillegutt spyr jo opp halve måltidet av nan!! Men jeg vil gjerne vite litt om collett...

Skrevet

Det finnes en NAN type som heter Nan Ha1 eller noe sånt. Selges på apoteket, og er litt dyrere.

Men den skal visst være lettere fordøyelig og gjøre at det blir mindre gulp.

Skrevet

Hei=) Men er der ikke slik at disse allergivennlige produktene ikke skal brukes om man ikke trenger de pga ellergi? for da kan barnet utvikle dierse allergier.. Har faktisk en ha1 stående her, men vet ikke om jeg tør å bruke den! er jo sinnsykt dyr også! såklart har jeg brukt den om barnet mitt har hatt allergi=) men siden det kun er gulping så er det kanskje litt dumt å bruke så mye penger på det! om du skjønner

Skrevet

Jepp, skjønner;)

Og har ikke helt hundre prosent peiling.

Men kanskje du kunne ringt helsestasjonen eller barneklinikken og hørt med dem om den kan brukes?

Skrevet

Det kan jeg gjøre=) Takk for at du svarte da=)

Skrevet

Jeg bruker Nan H.A.1 til lillegutt. Han gulper nesten aldri og har heller ikke magevondt. han fikk veldig vondt i magen av vanlig Nan. Jeg ville ha gitt Nan H.A.1 en sjanse før jeg byttet.

Bland aldri for hele dagen, uansett hvilket merke du bruker. Det er aldri 100% trygt og den sjansen er dum å ta syntes jeg.

Kok heller opp vann som du har ferdig i kjøleskapet. da er det bare å varme vannet, også putter du pulver oppi, fiks ferdig.

Du trenger ikke å avkjøle til 40 grader, 60 holder i massevis.

 

Det er nok heller ikke sant at Collett gir fete barn, men det skal jeg ikke uttale meg for sikkert omm.

Skrevet

jeg begynte med collet, og etter 2 uker, begynte han å kaste opp veldig...skikkelig sprut-oppkast, flere ganger til dagen, måtte alltid skifte på senga, og hele han...stakkar...

Jeg prøver å bytte melk, tenkte jeg sent en kveld. gikk over til nan1, sent på kvelden, ca 22.30.

(kiwi her er åpen til 23.00)

Og vips..der hadde jeg en helt ny unge...det skjedde spontant...

 

har alltid blandet for et døgn, vann fra vannkoker, avkjøle litt, så blander jeg det, og satt det i tett litersmål i kjøleskapet( etter at det var kaldt da, vel og merke)

byttet til nan2, når han var 4 mnd.

 

Jeg har 5 barn i alt, og de 4 andre har alltid brukt collet, uten problem, så er veldig opp og ned hva de tåler.

Med collet brukte jeg maltekstrakt, pga den er litt hard for magen, men nan er ikke noe problem.

Har du prøvd hipp sin mme ??

 

Lykke til...vi har alle prøvd, og feilet, men det går som regel bra, og vårt morsinstinkt finner ut hva som er best for barnet.

Skrevet

Hei hei:)

 

Jeg har brukt Nan, collett og Nan HA1. Jeg blei anbefalt Nan Ha1 fra hs fordi vi trodde snuppa fikk vondt i magen av vanlig Nan, men syns ikke det hjalp med Nan HA, syns heller hun ble hardere i magen av den... Hun fikk også skikkelig mageknip med Collett... Nå har ikke snuppa mi gulpa mye noen gang, men jeg merka ikke noe forskjell på gulping med noen av merkene... Grunnen til at de små gulper er pga at lokkemuskelen ikke fungerer helt 100 %. Så egentlig tror jeg ikke det hjelper å bytte merke... Men det er nå min erfaring da:) Veit ikke om det hjalp deg så mye... hehe:) Men det er jo bare å prøve:) Jeg tror heller ikke det er noe farlig å prøve nan HA heller... Men den er svin dyr... 150 kr for 600 gram... Men funker den er det vel kanskje vert det??!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...