~Mirabell&Knerten~ Skrevet 3. oktober 2007 #1 Skrevet 3. oktober 2007 Var hos helsesøster i dag pga at lillemor har mye vondt i magen, mulig kolikk. Helsesøster mente jeg kunne prøve å gi sukkervann når hun har vondt og gråter. Men nå har jeg glemt hvor mye....Noen som vet om det er en spiseskje, eller mer?og skal sukkervannet være lunkent?Håper noen kan svare
PrincessEleanorღLeah 24.07.07ღ Skrevet 3. oktober 2007 #2 Skrevet 3. oktober 2007 Blandingsforholdet er 1-2 ss i 1 dl vann. Jeg pleier å gi d lunkent ja, snuppa ville ikke ha dersom d var blitt for kaldt. Man kan gi 2 ml om gangen, 1 gang i timen mener jeg å ha lest. Har aldri gitt mer enn 2 ml om gangen hvertfall, og d virker momentant hver gang. Har kjøpt engangssprøyter på apoteket jeg da, funker kjempebra å gi d m de... Håper d hjelper for din lille snuppe og
kom-som-bestilt Skrevet 3. oktober 2007 #3 Skrevet 3. oktober 2007 Jeg kokte opp vannet med sukker i, og tok litt av det over i en liten kopp og avkjølte det. (Må jo gå fort når de skriker...!!) Gav så 1 teskje eller 2. Jeg gav bare med skjea. Dattra mi likte det veldig godt, og kort tid etter roet hun seg. Kom magevonden tilbake, er det bare å gi litt mer.
kom-som-bestilt Skrevet 3. oktober 2007 #4 Skrevet 3. oktober 2007 Men anbefaler deg å bestille time hos akutpunktør eller noe slikt, det kan fjerne kolikken helt, mens sukkervannet bare fjerner det for en kort periode. Hos meg roet hun seg merkbart samme dag som jeg var hos akupunktør (han brukte ikke nåler, men maserte på noen punkter). Håper det ordner seg!
~Mirabell&Knerten~ Skrevet 3. oktober 2007 Forfatter #5 Skrevet 3. oktober 2007 Tusen takk for svar!Blir nok sukkervann og minifom først og så tror jeg at jeg skal prøve kiropraktor etterhvert dersom jeg ser at dette ikke gir seg.
kom-som-bestilt Skrevet 3. oktober 2007 #6 Skrevet 3. oktober 2007 Bare et tips: Bestill time i morgen - er ofte litt ventetid. Og hvis det gir seg, er det bare å avbestille...
Gjest Ut på tur Skrevet 4. oktober 2007 #7 Skrevet 4. oktober 2007 Amme te kan også hjelpe mot magevonten. (du skal drikke den) Vi trodde det var kolikk helt til jeg kuttet ut kulsyte og koffein ..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå