Gurine Skrevet 3. oktober 2007 #1 Skrevet 3. oktober 2007 Kom plutselig på at jeg skal til tannlegen på fredag, og han skal ta røntgenbilder. Noen som vet om det kan være noen fare med det veldig tidlig i svangerskapet? Ingen vits i at jeg tar noen test før over helga, så helt usikkert om jeg kan være gravid eller ei..
likkjepetra Skrevet 3. oktober 2007 #2 Skrevet 3. oktober 2007 Man blir ikke anbefalt å ta røntgenbilder i svangerskapet. Men må man så må man, og du kan få beskyttelse over magen når bildene blir tatt. Jeg tok bilder dagen før jeg fikk pos. test. Men er ikke engstelig av den grunn.
Gjest Skrevet 3. oktober 2007 #3 Skrevet 3. oktober 2007 Det er ikke farlig å ta bilder. Det er generellt ikke farlig å gå til tannlegen, men gi beskjed om at du er gravid!
Gjest Skrevet 4. oktober 2007 #4 Skrevet 4. oktober 2007 Har lest mange steder og hørt av jordmor at man IKKE bør ta hverken røngten eller bedøvelse hos tannlege. Jeg har noen hull tror jeg, men venter til gutten min er kommet ut før jeg går til tannlegen...
Mitzy Skrevet 4. oktober 2007 #5 Skrevet 4. oktober 2007 Jeg har fått time hos tannlegen 23 okt. Da er jeg 19 uker på vei eller noe. Er så i tvil om jeg skal avlyse eller ikke. Har ikke lyst og utsette fosteret for noe hvis jeg absolutt ikke må. Har ikke vondt i noen av tennene, men sikkert hull:( Men mange sier det ikke er noen risk og andre sier motsatt. Men kan jo utsette den til etter mars og...hm..
pandabjørn Skrevet 4. oktober 2007 #6 Skrevet 4. oktober 2007 hvis du ikke vet en gang om du er gravid eller ikke så hadde jeg gått til tannlegen på fredag! du får bare si at du skal ha sånn beskyttelse på deg noe alle pasientene får ville jeg tro! hvorfor tar du ikke en test i dag for å sjekke om du er gravid eller ikke da?
Mammamia;-) Skrevet 4. oktober 2007 #7 Skrevet 4. oktober 2007 Du kan gå til tannlegen, men du skal absolutt IKKE ta røntgenbilder. Tannlegene skal ikke gjøre ikke det på gravide heller. Hvis tannlegen sier det er ok ville jeg blitt litt bekymret.... Det ikke bra nemlig!
Gurine Skrevet 4. oktober 2007 Forfatter #8 Skrevet 4. oktober 2007 Regner egentlig ikke med at jeg er gravid, egentlig litt tvilsomt.. Skal ikke ha igjen mensen før rundt omkring den 12 tror jeg. Hatt litt tull med syklusen i det siste. Grunnen til at jeg er litt usikker, er at jeg har vært litt småkvalm i 5 dager nå. Har også oppblåst mage, vondt bak i ryggen. Tisser masse og ofte, selv om jeg drikker ganske lite (ikke UVI). Fryser lettere enn vanlig.. Litt tidlig med symptomer, så det er vel helst magen min som er i ulage. Men jeg kan da si til tannlegen at det er en liten mulighet for at jeg er gravid.
håper på fulltreff Skrevet 4. oktober 2007 #9 Skrevet 4. oktober 2007 Hei. Min tannlege har sånn data-bilde-røntgen så det er ikke de samme strålene. Han sier at det ikke er påvist noe fare ved å få bedøvelse, men han anbefaler det ikke likevel. Derfor venter jeg til lillemor er ute, men jeg har jo bare max 30 dager igjen (inkl evt overtid). Snakk med tannlegen du. De pleier å være opplest på forskning o.l. om de er litt seriøse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå