Augustspire<3 Skrevet 3. oktober 2007 #1 Skrevet 3. oktober 2007 Jentene mine er nettopp begynt i bhg. Og i dag laget de boller, men jentene mine fikk ikke for de hadde ikke laget uten melk. De tåler ikke melk. Så da måtte de sitte å se på når de andre spiste bolle. De er blitt så pass store no at de vil smake på det de andre spiser og. Vet det er bare de som ikke tåler melk i hele bhg, men synest de kunne være litt mer flink. Eller spurt meg om jeg kunne ta med til de... De har nok ikke tatt noe skade av det... Men... Hva mener dere om dette???
Monajenten Skrevet 3. oktober 2007 #2 Skrevet 3. oktober 2007 Syns det er dårlig. De burde absolutt ha informert om dette, og gitt deg muligheten til å ta med noe lignende til jentene dine.
Frk. Vable Skrevet 3. oktober 2007 #3 Skrevet 3. oktober 2007 Ja, det var dårlig gjort! Det blir jo litt forskjellsbehandling. Har du tatt det opp med bhg? Det hadde jeg gjort. De kan ikke forbedre seg om de ikke får tilbakemelding.
~sjiraff~ Skrevet 3. oktober 2007 #4 Skrevet 3. oktober 2007 Det var faktisk skikklieg dårlig gjort. Man er nødt for å ta hensyn til de med allergier i bhg. Dette synes jeg faktisk du skal ta opp med ped.leder i morgen. Og si at hvis det er et problem for de (noe det ikke burde være) så får de uansett si ifra slik at du kan ta med noe som jentene dine kan få.
Turtle Skrevet 3. oktober 2007 #5 Skrevet 3. oktober 2007 det går da ikke ann???????? i bhg jeg jobber lager vi alltid enten alternativ til de som ikke tåler egg/melk/gluten osv eller noe som alle tåler. Enda verre blir det jo når de må sitte å se at de andre spiser, da burde de i det minste heller ha sendt med bollene hjem. Det hadde jeg tatt opp med ped.leder eller styrer.
miapia Skrevet 3. oktober 2007 #6 Skrevet 3. oktober 2007 Ville blitt skuffet. Jeg ville tatt med noe de kan ha liggende i situasjoner der de andre ungene får noe spesielt. Ellers så ville jeg gitt barnehagen en samlig med gode oppskrifter på mat uten melk. Kanskje du kan tilby deg å lage egen deig til jentene neste gang de skal bake?
LegallyBlond Skrevet 3. oktober 2007 #7 Skrevet 3. oktober 2007 HAr jobbet i barnehage selv, og vi tok alltid hensyn til de barna som var allergikere. Så klart man ikke kan servere nor godt til alle de andre barna, så sitter det to stykker der som ikke får!!! Det er mye som går an å lage uten melk, egg, gluten osv, er ikke noe ekstraarbeid egentlig heller. Ved bursdagsfeiring der barna hadde med kake hjemmefra lagde vi ekstra til de som ikke kunne spise vanlig kake/boller. Og som du sier, de kunne jo i det minste bedt deg ta med noe! Hadde sagt fra jeg, at du synes det ble litt dumt at dine to var de eneste som ikke fikk, og at du gjerne vil ha beskjed slik at du eventuelt kan ta med noe selv i slike situasjoner (selv om jeg egentlig mener de burde kunne klare å lage mat uten melk..)
Augustspire<3 Skrevet 3. oktober 2007 Forfatter #8 Skrevet 3. oktober 2007 Godt å høre at det ikke bare jeg som føler dette er feil... Tok det opp i dag da jeg fikk vite det, men da sa hun bare at det var noe som ble gjort på sparket... Men de bør tenke seg litt om likevell...
Augustspire<3 Skrevet 3. oktober 2007 Forfatter #9 Skrevet 3. oktober 2007 Jeg har satt svigermor i sving... hun skal lage boller som de kan ta med seg. Men egentlig burde bhg ha gjort det... men men...
Odine! Skrevet 3. oktober 2007 #10 Skrevet 3. oktober 2007 Har de en fryser der du kan legge ned noen gode saker som jentene kan ha når ting blir gjort på sparket?
Augustspire<3 Skrevet 3. oktober 2007 Forfatter #11 Skrevet 3. oktober 2007 Ja det har de... Så no må vi til å bake litt... så dette ikke skjer igjen.
Frk. Vable Skrevet 3. oktober 2007 #12 Skrevet 3. oktober 2007 Spiller ingen rolle om det ble gjort på sparket. hvis ikke de kan gi det til alle barna, burde de la være å gjøre det! Jeg har også kanskje "overreagert" på ting i bhg. og tatt det opp med de, som en gang hele bhg hadde gått på tur og de vet at jeg og datteren min av og til kommer etter kl. 10. De var i et område i nærheten og hadde hengt lapp på døren, og turen var planlagt, men de hadde glemt å gi beskjed. Jeg ble ganske skuffet og litt sur, men alle i bhg beklaget seg veldig og tok faktisk dette seriøst (selv om det sikkert ikke var allverden å ta på vei for). Det syns jeg ihvertfall din bhg burde gjøre, syns dette var litt alvorlig, jeg, da.
nr2eprins Skrevet 3. oktober 2007 #13 Skrevet 3. oktober 2007 Jeg synes faktisk at de kunne laget noen på bare vann på sparket også... når de tross alt var i baking. Så kunne de jo ha merket overskuddsbollene og lagt de i fryseren til en annen gang. Jentene dine synes sikkert det er morsomt å være med å bake de og. Og er de som min frøken, så spiser de deig også.
Kirsebæra Skrevet 3. oktober 2007 #14 Skrevet 3. oktober 2007 har opplevd noe liknende nå nettopp elias er nå da bare snart elleve mnd, men jeg syntes det var litt urettferdig en jente i bhg ble ett år og moren hadde med muffinser. da jegkomi bhg og henten han så sa de det at de andre barna hadde spist muffinser, mens elias måtte spise kornmo kjeks fordi de ikke viste om det var melk i den....men jeg mener at når ett barn har bursdag så bør de ansatte spørre foreldre hva de tenker å ha med(hvis det er allergikere på avd) og om det er noe med noe som barna ikke tåler, så enten lage noe selv eller be foreldre til det barnet somer allergisk(i mitt tilfelle meg) om å lage en sak eller to.... elias er enda så liten at han var velglad han fikk kjeks, men hva når han blir eldre? skal det fortsette slik?
Veronica,Victor&Adelina<3 Skrevet 3. oktober 2007 #15 Skrevet 3. oktober 2007 Dakkar! Kunne de ikke kjøpt inn kjeks eller liknende uten melk til dem da? Utrolig dårlig!
Augustspire<3 Skrevet 4. oktober 2007 Forfatter #16 Skrevet 4. oktober 2007 Barnehagene burde rett og slett blitt mye flinkere til å bake noe til å ha i frysen... Eller be foreldrene om å gjøre det... Slik at det ikke skjer igjen. Stakkars de små...
AneB Skrevet 4. oktober 2007 #17 Skrevet 4. oktober 2007 Stakkars jentene! Hadde blitt skikkelig sinna på barnehagen, ja!! Ser jo at det er flere som har hatt lignende problemer, kanskje man fra barnehagen sin side kunne sendt ut et skriv som forteller hvilke matvarealergier som fins i barnehagen, slik at man kan ta hensyn til det ved bursdager og lignende?
Gjest Skrevet 4. oktober 2007 #18 Skrevet 4. oktober 2007 jeg hadde vorte flyforbannet hvis noen hadde gjort dette mot mine barn... dessuten er det pedagogisk feil gjort av dem, ville tatt opp dette med barnehagen straks...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå