Gå til innhold

stråling farlig for ungen!?


Anbefalte innlegg

Skrevet

sitter mye med bærbar pc på fanget men har nå blitt redd at ungen kan bli skada av dette og kanskje dø inne i magen av strålingen?? er dette farlig dere??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stråling er farlig ja. Men så lite stråling som fra en datamaskin? Nope

Skrevet

slik type stråling er ikke farlig, så du kan ta det helt med ro:)

det du dog skal unngå- med mindre fare for liv- er ioniserende stråling- eller på "norsk" røntgenstråling.

Jeg jobber til daglig på et røntgeninstitutt og har helt klare og strenge retningslinjer å forholde meg til. All kontakt med "røntgenstråle- maskiner" er jeg ikke i kontakt med og er alltid beskyttet. Det samme gjelder for MR maskiner som har et meget sterkt magnetisk felt som de ikke vet klart bivirkninger av enda (det er her snakk om over 1 tesla- så du treffer ikke slikt til vanlig...)

 

Kos deg på pc`en :)

Skrevet

Hva med sånn metalldetektor de bruker manuellt ved tollen på Flyplass?

Peip i belte mitt å fikk en runde med den manuelle tingen de har.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...