Gå til innhold

noen her med greie på inkasso/inkassoskikk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det ikke sånn at en kreditor ikke skal oversende et krav til inkasso så lenge folk viser betalingsvilje? ba om utsettelse på en regning fordi jeg hadde mistet inntekten min en periode. var vel snakk om maks 2 uker. men regningen havnet til inkasso. jeg har sendt inkassobyrået flere brev og e-poster, og snakket med de på telefon der jeg har forklart saken og sendt de kopier av brevet til kreditor. saken har likevel bare gått videre. også til tross for at jeg har tilbudt meg å betale hele kravet, men at jeg ikke sier meg enig i salærene. håper bare jeg har rett her...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er det lindorff ?? for der går det litt tregt altså....hadde en inkassosak som fortsatte å gå med salærer og det som er ETT ÅR etter at jeg hadde betalt den....hadde jo kvittering på at jeg hadde betalt da, så slapp å betale de omkostningene......

Skrevet

Det er ikke inkassoselskapet du skal kontakte, men kreditor.

Dersom du fikk ja til betalingsutsettelse, har kreditor gjort feilen.

Uansett skulle du ha mottatt en vanlig purring på regningen før den ble oversendt inkasso. Gjorde du ikke det har de også gjort en feil.

Skrevet

Hvis du har fått betalingsutsetelse av kreditoren, så skal de ikke sende den til inkasso, men hvis du bare har sagt at du ikke kan betale den nå, men om 14 dager, så trenger de ikke vente til da. Men de må ha sendt deg minst en purring og et inkassovarsel. Deretter skal inkassobyrået sende den en betalingsoppfordring. Hvis du mener at du hadde en avtale med kreditor så kan du jo forsøke å si det til inkassobyrået.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...