Gå til innhold

Trenger litt hjelp/råd jeg.... :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på litt forskjellig ang mat!

Har ei jente som blir 4 mnd 19.10 som jeg fullammer.Virker som hun får nok mat, men er likevel noe ting jeg lurer på!

* Når begynte dere og gi barnet deres grøt? De anbefaler jo tidligst 4 mnd, men mange jeg har snakket med sier de har begynt før pga barnet har virket sulten.

* Har hørt ett sted at man skal ha litt melk sammen med grøten på skjeen, gjør dere det? Og til dere som ammer? Bruker dere egen melk,eller morsmelkerstatning? Noen grøttyper skal jo blandes ut med melk også...

Er så usikker, jeg ammer jo som sakt. Men har ikke brystpumpe da jeg ikke har hatt behov for det.. Tenkte jeg bare skulle høre hva andre har gjort, om dere pumper dere eller om dere bruker erstatning...

Hadde vært fint om noen kunne fortelle meg litt hvordan dere har begynt, når, hvordan osv.. Blir kjempeglad da! hehe.. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei hei :o)

Du kan godt begynne med bittelittegrann smaksprøver nå snart (jeg begynte da hun var 5 mnd). En halv teskje med grøtpulver blandet med melk. Jeg blandet med morsmelk, for da kjente hun igjen litt av smaken :o) Jeg har alltid pumpet et par ganger om dagen, så jeg har alltid hatt melk i kjøleskapet.

Skrevet

Pumpet du pga spreng eller? Unnskyld at jeg spør, men ser at mange pumper seg.. Har aldri jeg gjort jeg, burde jeg det? Noe jeg ikke har fått med meg?

Skrevet

Hadde/har mye melk ja... Og snuppa har sovet hele natten veldig lenge, så da var det temmelig fullt på morgenen :o) Hun spiste fra den ene mens jeg pumpet den andre, hehe...

Og nå etter at hun begynte å legge seg tidlig, pumper jeg meg også på kvelden...

Skrevet

Jeg ble anbefalt av helsesøster å gi min størse grøt da ho var 3mnd. fordi hun ble født for tidlig å veide lite.

Gav min andre datter også grøt fra ho var 3mnds. fordi ho sov så urolig på natten og etter det sov ho bra.

(gav tilvenning først 2ts dagen etter 3 ts osv.. )og så økte jeg det etterhvert) blandet ikke melk i kunn vann.

Hadde også sviskepurre hver 3 dag så hun ikke skulle få problemer med maven.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...