Silje *trebarnsmamma* Skrevet 3. oktober 2007 #1 Skrevet 3. oktober 2007 Var hos jordmor idag, og hun gjorde alle undersøkelser som hun vanligvis gjør, bla leie, fosterlyd, sf-mål, blodtrykk og urin... Men jeg fikk ikke beskjed om å veie meg? Dette husket jeg ikke selv heller, kom på det da jeg kom hjem pga at jeg gikk med følelsen av å ha glemt noe. Har ikke veid meg siden forrige kontroll for 5 uker siden, og bare lurer på om noen av dere har erfaring med at vekta er veldig viktig å kontrollere? Spes nå på slutten... har 18 dager til termin. Jeg tenker jo som så at hun glemte det sikkert... ;-)
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2007 #2 Skrevet 3. oktober 2007 tror ikke vekten er det viktigste å kontrollere nå.. hadde det vært viktig hadde hun sikkert veid deg...tror du ikke?
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2007 #3 Skrevet 4. oktober 2007 Jeg veier meg etter jeg har vært inne hos legen, og det er ingen andre enn legesekretæren som ser på.. Veldig seriøst. Not!
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2007 #4 Skrevet 4. oktober 2007 Kan være OK for egen del å ha litt kontroll i tilfelle du øker veldig mye på kort tid, men tror ikke jeg har hverken veid meg eller bllitt spurt om vekt de siste månedene.. og jeg er over termin nå.
Valentine nr2 Skrevet 4. oktober 2007 #5 Skrevet 4. oktober 2007 Jeg må veie meg hver gang. Og det er vel for å ha et helhetsbilde. Hvis du får mye vann i kroppen i sammenheng med andre symptomer, kan det være svangerskapsforgiftning. Jeg hadde hoppet på vekten hjemme og ført det opp, så hvis du synes du har gått opp alt for mye, så ringer du legen å spør. Legen min reagerte ikke på 2 kg på 2 uker sist. Jeg har 19 dager til termin. Og alle andre verdier var bra.
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2007 #6 Skrevet 4. oktober 2007 Jeg har ikke veid meg på 2mnd jeg:) Bryr meg ikke særlig om det heller. Man merker jo på kroppen om man har lagt på seg mye og om man har mye vann i kroppen. Så lenge blodtrykk og urin er bra spiller det vel ingen rolle om man har gått opp 1 eller 5 kg siste mnd.
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2007 #7 Skrevet 4. oktober 2007 I forrige svangerskap ble jeg veid på første kontroll, da var det en vikar, etter det ble jeg spurt om vekta to ganger. Denne gangen ble jeg ikke veid, bare spurt om vekt første gang, og så for et par uker siden. Her er det IKKE fokus på vekt i det hele. Må legge til at jeg er normalvektig i øvre området og har lagt på meg 9 kg første gang og 7 kg denne (uke 39)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå