Gå til innhold

Hva skal jeg gjøre nå da???:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uff, eller svaret er egentlig enkelt, selvom jeg trenger behandlinga! Uff, har stått på¨vente liste over i ette halvt år. I går var jeg inne på sykehuset pga mandlene mine. De nølte ikke i det hele å sa at ja de må bort. Så nå venter jeg bare på brev. Selvfølgelig har jeg fått meg ny jobb (for de som kjenner til min jobbsituasjon kunne jeg aldri gått tilbake dit) Men jeg føler ikke det er noe god start å komme å si at jeg skal fjerne mandlene!! Åååå hvorfor nå?:( Kjenner jeg blir lei, selvom jeg er kjempe glad for å endelig få de bort. I dag har jeg hittil i år min 8 halsbetennelse. Hadde så vondt når jeg våkna, i nakke, mage, rygg ja over alt og klarte ikke svelge. Satt bare å ynket meg. Er så dritt lei av den halsen min!! Kan huske jeg har hatt det slik så lenge jeg har levd.

Men så var det den nye jobben min da (som jeg er kjempe glad for!) Begynner 1 november. Huff, men jeg må vel gjerne bare avlyse hele opperasjonen? Men kan jeg da når jeg får brev ringe inn å spør om jeg kan få time i 2088 (mars kanskje eller noe)?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor skal du avlyse en operasjon pga ny jobb?

Skjønte ikke den helt jeg, er ikke det en forholdsvis enkel operasjon hvor man ikke blir borte så lenge? Og de fleste arbeidsgivere sier da ikke noe på det? Gi bare beskjed så fort du har mulighet :o)

Skrevet

Er leder selv og hadde ikke reagert hvis en nyansatt hadde ett planlagt inngrep og måtte ha fri pga det. Er da helt naturlig... Dessuten blir det jo mindre sykefravær på deg i ettertid:)

Ville ikke bekymra meg, jeg. BAre gjør det på planlagt dato.

Skrevet

Føler ikke det er noen god start. At jeg må bli borte ca 14 dager med en gang jeg har begynt. Men alikevel så er det ett stort problem:( Uff, så det er bare jeg som er redd for å komme slik?:(

Skrevet

Off, daså:). Men jeg burde gjerne nevnt noe om det på intervjuet? det gjor ikke jeg:s

Skrevet

Det er ikke noe problem i det hele tatt. Gi beskjed til arbeidsgiver så fort du har mulighet. Vi har ansatt folk som har sagt på jobbintervju at de skal ha operasjon etter jobbstart og dermed blitt borte i en uke. Det er ikke noe galt i det.

Og som hun under skriver, det betyr jo at det blir mindre sykefravær på deg i lengden og det er jo bare positivt:o)

Men blir man virkelig borte i 14 dager pga mandlene?

Skrevet

Nei ialle dager:) Ikke noe å tenke på. Skulle du amputere en fot, ja men ikke mandlene..

Bekymrer deg mye du:)

Skrevet

Synes ihvertfall ikke du bør vente til 2088 med å fjerne mandlene!!!(Klarte ikke å dy meg he he...)

Skrevet

Hehe...santsant- Kanskje det ender opp med det hehe.

Off, *redd* er nok ei som bekymrer meg "litt" for mye:( Uff, men da sakl jeg våge å si det når jeg kommer på jobb i nov. *gruer seg allerede*

Skrevet

Jeg synes ikke du skal vente med å fortelle det til første arbeidsdag. Ring og fortell så fort du får dato for operasjonen.

Skrevet

ja, var det jeg tenkte:) men tror ikke jeg får brev før uti neste måned. Off, klarer ikke å se at det er "aseptabelt", men er gjerne bare meg som sagt hehe..off..

Skrevet

Du skal ha en rimelig sær og spesiel sjef hvis han/hun ikke synes det er akseptabelt med et slikt fravær. Men må di at jeg selv hadde satt pris på å få vite det så tidlig som mulig med tanke på opplæring, eller å fylle din plass mens du er borte (alt ettersom hva slags jobb du har).

Det er en veldig akseptabel grunn for fravær. Du må ikke tro noe annet :o)

Skrevet

Men du vet vel ikke når oprasjonen blir? Da jeg fikk innkallelsen i posten var det ennå 4 mnd igjen til oprasjonen... Er ikke sikkert du får den før jul da...Men uansett forstår nok arbeidsgiver dette:)

Skrevet

Ååå? så lang tid? urh, regnet med å vente en måned jeg, men er kanskje like greit det går så lang tid;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...