Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 3. oktober 2007 #1 Skrevet 3. oktober 2007 Skulle handle dress til junior.. Ønsket en dress jeg kunne ta ut foret, da han skal bruke dressen nå og i vinter.. Fikk anbefalt Reima, til tross for at den ikke hadde utagbart for.. Ho anbefalte meg å kjøpe en slik parkdress, som har et tynt stoff.. Jeg spurte om ikke den ble for kald å bruke til vinteren, og fikk til svar at den kunne jeg fint bruke med ulltøy eller fleece under.. Har tenkt mer og mer, og kjent mer og mer på dressen.. Den kan UMULIG holde i vinter med bare ulltøy under!??! Jeg vil nå dra for å klage, og få pengene tilbake.. Og heller gå for en dress med utagbart for..
Pike 28 ♥alene med 2 søte små♥ Skrevet 3. oktober 2007 #2 Skrevet 3. oktober 2007 Og hva er forskjellen på denne Reima dressen og en dress med uttagbart for? når foret er tatt ut er jo dressene like tynne! Jeg brukte en sånn tynn Reimadress på guttungen i vinter, og han var ikke akkurat kald... En tynn Reimadress med fleecedress eller ulldress under er jo like bra, eller kanskje bedre, enn en fora dress, for å si det sånnn... du kan i mye større grad selv bestemme hva barnet skal ha under i forhold til vær og vind...
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 3. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 3. oktober 2007 Holder virkelig den tynne dressen med ulltøy under når det er -10 f.eks? Med utagbart for kan jeg jo ta ut foret og bruke dressen nå, for så å sette på foret når det blir kaldt..
Gjest Skrevet 3. oktober 2007 #4 Skrevet 3. oktober 2007 høstdressen vil nok ikke holde i de værste vintermnd nei, vi har den og den er jo noe HELT annet enn vinterdressen.. Klag du
ApriIbaby Skrevet 3. oktober 2007 #5 Skrevet 3. oktober 2007 Kan du ikke bare bytte den i en annen dress der da?
krabbetrollet Skrevet 3. oktober 2007 #6 Skrevet 3. oktober 2007 Kommer sikkert an på hvor MYE ulltøy du tar på under, det :-)
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 3. oktober 2007 Forfatter #7 Skrevet 3. oktober 2007 Jo, tenkte å bytte den til en dress med utagbart for da.. (reflex?)
~sjiraff~ Skrevet 3. oktober 2007 #8 Skrevet 3. oktober 2007 Det kommer jo ann på hvor i landet du bor og hvor kaldt det blir der. Jeg hadde ikke brukt den tynne dressen i minus 5 grader. Da er det bedre med vinterdressen og mindre klær under... Skal man pakke på masse klær under en tynn dress hemmer du bevegeligheten..
Helnøtt med spire:) Skrevet 3. oktober 2007 #9 Skrevet 3. oktober 2007 Veeel. Det kommer vel litt ann på hvor i landet du bor. Her på vestlandet som vi bor, er det sjeldent så kaldt. Men gode vinterdresser sørger vi selvfølgelig for å ha!! I fjor brukte jeg også en reima vaår dress med ull under. Jenta vår var ALDRI kald, men nå er ikke vi kjent for å ha den verste vinterkulda heller da. Men du får sikkert bytte dressen mot kvittering.
~sjiraff~ Skrevet 3. oktober 2007 #10 Skrevet 3. oktober 2007 Reflex skal være en bra dress. Men ta med ungen og prøv. De er nemlig litt rare i fasongen og mange barn kan ikke bruke dressen da den blir for kort i ryggen. Jeg prøvde 110 på snuppa mi, men var knapp i ryggen (strammet da hun satt på huk) og altfor lang på bein og armer (
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 3. oktober 2007 Forfatter #11 Skrevet 3. oktober 2007 Bor i Østfold.. Kan fort bli 10-15 minus her liksom.. Ja, det jeg mener også.. Holder ikke med ett sett ull under, og da er det jo bedre med en dress MED for, og mindre under..
Gjest Skrevet 3. oktober 2007 #12 Skrevet 3. oktober 2007 Er sånn jeg tenker også sjiraff,, at barnet kan sikkert holde seg varm og tørr i en høst/vår dress også hvis han/hun har masse masse klær under. Men hvor behagelig er vel egentlig det?
Pike 28 ♥alene med 2 søte små♥ Skrevet 3. oktober 2007 #13 Skrevet 3. oktober 2007 Når man har tatt ut foret av dressen med uttagbart for er den lik som en tynn Reimadress. Når du har en tykk og god fleece dress eller ulldress under Reima dressen er den like varm og god som en dress med uttagbart for, om du skjønner... Reimadress med noe under fungerer like fint i -10 som andre dresser, synes nå jeg! du må bare kle på litt ekstra under...
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 3. oktober 2007 Forfatter #14 Skrevet 3. oktober 2007 Vil den bli like varm da??
Helnøtt med spire:) Skrevet 3. oktober 2007 #15 Skrevet 3. oktober 2007 Oi, såpass kaldt?? Nei da hadde jeg bytta den i en skikkelig vinterdress uten tvil!!
LegallyBlond Skrevet 3. oktober 2007 #16 Skrevet 3. oktober 2007 Ett alternativ er jo å bytte den i en reima vinterdress. Har allerede brukt det mye på gutten her, og da har han kun body og strømpebukse under. Har hatt det på i rundt 10 grader og det går helt fint. Hvis det blir veldig kaldt der dere bor er det sikkert greiere å ha en tykk dress å ta av under enn å ha en tynn dress som han må ha mye under.
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 3. oktober 2007 Forfatter #17 Skrevet 3. oktober 2007 Det som er, er at han trenger jo en dress å bruke nå også.. Og da blir en vinterdress for tykk... Derfor jeg lurte på en reflex dress med uttagbart for..
gullgutten_min! Skrevet 4. oktober 2007 #18 Skrevet 4. oktober 2007 jeg kjøpte reflex sin dress med hell ulldress inni! den er helt super! spesielt for oss som har barn som er lange i overkroppen! da kan han i tillegg også bruke bare ulldressen til annet bruk! jeg ville jo aldri kledd på han "bare foret" ellers... så denne anbefaler jeg iallefall. kostet 699,- på babyshop
*Emma & Mathias*spire i magen* Skrevet 4. oktober 2007 #19 Skrevet 4. oktober 2007 Jeg har reima parkdressen, men til meg sa det at jeg ikke kunne bruke den over vinteren, kunne bruke den litt utover vinteren, men hvis kulda satt inn, måtte jeg over på vinterdressen. Og det er jo ganske naturlig, da parkdressen ikke er veldig tykk.. Men jeg hadde dress med uttagbart fór i fjor, og synes det er slit å ta det foret inn og ut, så jeg velger å kjøpe både vinter og parkdress :-) Handlet på på babyshop på Råbekken? Men hvis du føler deg lurt av de, så bør du jo dra tilbake å bytte :-) Men spørs vel om du får byttet om dressen allerede har vært i bruk.. :-/
Learning to fly Skrevet 4. oktober 2007 #20 Skrevet 4. oktober 2007 Det er faktsik anbefalt å ha flere tynne lag med klær under en tynn begevegelig dress, en enn tykk dress og bare vanlige klær under. Har du flere lag, så er det luftlag mellom som holder en varm. Så hun har rett på ett vis, dama i butikken. Jeg ville kledd barnet i ullundertøy, (langarmet underskjorte og strømpebukse. Vanlige klær over der, og hatt ullfleece over det igjen, så dress utenpå. Det er mye mer bevegelig og vamrere enn ett lag med klær og en tykk dress. Men litt mer å kle på..
Learning to fly Skrevet 4. oktober 2007 #21 Skrevet 4. oktober 2007 Du kan lese om påkledning på sidene til f.eks sportsbutikker og turlag. Der står det ofte hva som er hensiktsmessig og ikke. Og jeg har selv gått på fjellet, bitende kaldt. Og vet att en tykk dress er ingenting mot flere lag med ull! Og bommull mot kroppen når man er svett, å jessu navn så kaldt det er!!!!! Med ull derimot, så er en god og varm. Snakke rnå av erfaring på meg selv. Og barn leker og svetter og setter seg ned og blir kaldt osv. Ville gått for ull uansett innerst vinterstid.
Kamomille Skrevet 4. oktober 2007 #22 Skrevet 4. oktober 2007 Skjønner virkelig ikke problemet ditt jeg da! Om du har en tynn dress med avtagbart for eller en tynn dress og en løs ulldress/fleecedress, så blir jo det AKKURAT det samme!!!! Du kan selvfølgelig ikke kun ha ett tynt ullundertøysett under en tynn dress. Men ullundertøy, mellomlag med ullfrote og så evt ulldress/fleecedress hodler selv om det er 15 minus. har du en dress med uttagbart ullfor/fleecefor, har du jo evt ett lag mindre under, men totaltsett blir det jo like mange lag med klær!!!!
Gjest Skrevet 4. oktober 2007 #23 Skrevet 4. oktober 2007 Må skrive under på "kamomille" her.... Vi har kjøpt Reima dress med et veldig tynt fòr, og så har jeg kjøpt ullfleece fra Nøstebarn. Dette har jeg planer om å bruke sammen når det blir kaldt ute. Gjorde det slik fordi jeg ikke liker stoffet og design på Troll, samtidig som jeg tenker det er like enkelt for henne og først ta på ulldressen og så ta på den tynne (myke og veldig bevegelige) Reima dressen utenpå. Vi bor på østlandet der minus 10 - 15 grader ikke er unormalt. Synes du har gjort et godt kjøp jeg.....
Sjokomelk<3 Skrevet 4. oktober 2007 #24 Skrevet 4. oktober 2007 Gjør det du selv føler er riktig du. De to over her er vel imot at du tenker å bytte en reima til en reflex..he he..for en tragedie.. Men.. jeg iallefall ville følt meg "tryggere" på at junior hadde vært varm med en vinter dress med evt ull tøy under enn en vår dress med lag på lag under.. tror bevegeligheten blir bedre og slik andre skrev i tidl svar her.. Jeg har med uttagbart for..den "jobben" med å ta den av og på er ikke så ille synes nå jeg da...
elinmamma Skrevet 4. oktober 2007 #25 Skrevet 4. oktober 2007 Jeg bor også i Østfold! 5-åringen min har aldri hatt foret vinterdress. Hun har hatt dress med ulltøy under på vinteren og dobbelt lag ull de få dagene det er 10-15 minusgrader her. Ullundertøy i tillegg selvfølgelig. Hun hadde blitt alt for varm med foret dress tidligere i sesongen Vi har til nå hatt uforede Helly Hansen dresser, men kjøpte Reima uforet i år, for jeg tror den er litt mer slitesterk nå som hun herjer litt mere. Reima er store i str, så jeg tror 86 vil holde hele vinteren, med mindre han er veldig stor. Hører kjente som jobber i barnehage hater Troll-dressene med utdagbart for. Mye prakk og jobb!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå