Linda og lille Oskar Skrevet 3. oktober 2007 #1 Skrevet 3. oktober 2007 Skal søke på en jobb nå, men har aldri skevet en søknad før! Så hva skal være med i en søknad?? Skal jeg sende med cv også?
krabbetrollet Skrevet 3. oktober 2007 #2 Skrevet 3. oktober 2007 Ja, send med cv også. Søknaden skal "selge" deg som den rette for jobben :-)
børdi Skrevet 3. oktober 2007 #3 Skrevet 3. oktober 2007 ja du skal sende med cv,, gå på nav.no så kan du finne eksempler på søknader til div jobber der....
~sjiraff~ Skrevet 3. oktober 2007 #4 Skrevet 3. oktober 2007 CV'en er det viktigste så legg masse arbeid i den. Søknader er best når de er kortfattede (under rn A4 side) og inneholder vesentlig informasjon. Fortell om deg selv og dine egenskaper og hvorfor du søker jobben og hvorfor du passer perfekt til den jobben (underforstått, hvorfor skal de velge deg?) Tidligere jobber og utdannelse skiver du i en CV og skriv den utfyllende med arbeidsoppgaver du har hatt. Interesser, verv, referanser osv
Linda og lille Oskar Skrevet 3. oktober 2007 Forfatter #5 Skrevet 3. oktober 2007 okei! takk for svar! Så jeg skal ikke skrive noe om erfaringer i cvn? Tviler på at jeg klarer å skrive så mye på søknaden.. er deverre ikke så flink til sånn..huff!
børdi Skrevet 3. oktober 2007 #6 Skrevet 3. oktober 2007 prøv å se på linkene på høyre side i blått her på siden...,.-) lykke til http://www.nav.no/page?id=678
~sjiraff~ Skrevet 3. oktober 2007 #7 Skrevet 3. oktober 2007 Hva mener du med erfaringer da? Du skal skrive hva slags jobb du har hatt, hva slags arbeidsoppgaver og ansvar o.l. som inngikk i jobben. Har nettopp lest gjennom en bunke med søknader og en lite utfyllende CV er ganske så negativt..
Linda og lille Oskar Skrevet 3. oktober 2007 Forfatter #8 Skrevet 3. oktober 2007 Tuuuuusen takk!!!!!:)
Linda og lille Oskar Skrevet 3. oktober 2007 Forfatter #10 Skrevet 3. oktober 2007 Jobberfaring. Skal jeg skrive om arbeidsoppgaver og slikt i søknaden også? Skal søke på stilling hos barnas hus. Kan jeg da feks nevne at jeg har en sønn på 9mnd? Cvn har jeg klar:) må bare finpusses litt på.
~sjiraff~ Skrevet 3. oktober 2007 #11 Skrevet 3. oktober 2007 Arbeidsoppgaver du har hatt i de forskjellige jobbene skal stå i CV'n. Ja det er vanlig å skrive på CV'n at man har barn..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå