Elletuppa Skrevet 3. oktober 2007 #1 Skrevet 3. oktober 2007 Va en diskusjon her, å meningen va veldig delte. Har tenkt de sånn at det kommer ann på økonomi, mange barn osv. Men hadde bare løst å høre sånn ca ka dere bruker på barna?
Gjest Skrevet 3. oktober 2007 #3 Skrevet 3. oktober 2007 Fins ingen fast sum. Kommer til å kjøpe det jeg finner og liker.
*ale* Skrevet 3. oktober 2007 #4 Skrevet 3. oktober 2007 ALt for mye.. Men i år skal jeg skjerpe meg... Holde det under 500 pr unge vaffal..
Amazed..♫ 01.02.2012 ♫ Skrevet 3. oktober 2007 #5 Skrevet 3. oktober 2007 Det varierer. Går ikke etter pris i grunn, men etter hva det måtte passe seg å kjøpe.. men selvsagt; alt innenfor rimelighetens grenser
Gjest Skrevet 3. oktober 2007 #6 Skrevet 3. oktober 2007 Kommer litt ann på i fjor brukte vi vel 2000, blir vel kansje rundt det samme i år. Vi driver å ser etter leilighet nå, så det blir vel å kjøpe ting til rommet hennes til jul (hvis vi har fått kjøpt leilighet) Så også et utrolig lekkert retro lekekjøkken på riktige leker, DET kunne jeg tenkt meg å kjøpe til henne hun elsker nemlig å "lage" mat.. Hadde vi hatt flere barn så hadde vi nok ikke hatt råd til så dyre gaver pr. barn akkurat nå men siden vi kun har henne så synes jeg det er helt ok å skjemme henne bort litt..
___ Skrevet 3. oktober 2007 #7 Skrevet 3. oktober 2007 Eldste på nesten 3 skal få sovepose + en eller annen leke fra meg og mannen min. Det kommer fort på nesten 1000,- til sammen, men det er fordi hun faktisk trenger en sovepose. Yngste på knappt årettrenger ingenting og kommer nok bare til å få en liten ting. Hun forstår ikke så mye av det enda.
~sjiraff~ Skrevet 3. oktober 2007 #8 Skrevet 3. oktober 2007 Ifjor brukte vi altfor mye, ca 1500kr. Hun fikk mye mer enn nødvendig bare fordi vi aldri klarte å bestemme oss for hva vi skulle kjøpe, så vi kjøpte litt av alt.. Tror hun fikk 7-8 gaver fra oss :o/ I år skal jeg begrense meg litt, tror jeg skal kjøpe en liten CD spiller til henne og da får jeg vel stoppe der, eventuelt en lydbok eller cd i tillegg )
Gjest tjoheisann Skrevet 3. oktober 2007 #9 Skrevet 3. oktober 2007 Her kjøper vi ikke gaver etter bestemte summer, men heller hva vi tror barnet vil like, hva som stimulerer utvikling, hva som gjør barnet til et takknemlig barn osv. En gave til 10 kroner kan faktisk bli langt mer verdsatt enn en til 1000... Og her i gården behøver ikke en gave nødvendigvis å være en leke, men noe annet barnet trenger og kanskje har ønsket seg. Helt personlig synes jeg det er veldig viktig å lære barn å være takknemlige - eller rettere sagt, bevare den medfødte takknemligheten de har i seg. Vi tukler den jo veldig fort til ved å alltid bare gi dem akkurat det de ønsker seg, og bare leker... Vi har jo bare oss selv å takke om barnet ikke blir glad for en hjemmestrikket genser... Det er vi som lærer dem det...
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 3. oktober 2007 #10 Skrevet 3. oktober 2007 jeg samler det han trenger og gir han det på julaften/bursdag. sånn som nå så "trenger" han litt nye leker fordi de han har er for mindre barn og gir han ikke noen utfording. så jeg skal finne noen utfordrene leker som han skal få til bursdag. sum ande jeg ikke. kommer an på hva lommeboka sier ja til og hva jeg finner
WP-TLogPeanut Skrevet 3. oktober 2007 #11 Skrevet 3. oktober 2007 Er ikkeno regel på det , siden hun har opplevd en jul før bare Men den julen ble det rundt en 1000lapp,litt over.... tviler jeg har råd til å følge opp nå som jeg er aleine
Veronica,Victor&Adelina<3 Skrevet 3. oktober 2007 #12 Skrevet 3. oktober 2007 Kommer iallefall til å bruke 1000 kr, hvis ikke dobbelt! det er da bare jul ei gang i året;o)
* 5 om dagen * Skrevet 3. oktober 2007 #13 Skrevet 3. oktober 2007 det varierer...alle får faktisk ikke like mye, sånn sett i kr, men nå er det stor forskjell på de da...fra 19 år og ned til 1 år. på de 3 største,kommer vi fort opp i ca 1000-1500 pr unge, for vi gir fra oss, også i fra søskna...og det betaler jo vi også... jula er egentlig bare pengesluk, og masse slit, så jeg har bestemt meg for å ha et avslappet forhold til jul i år, og heller kose meg...
Tingelingelate med to tomater Skrevet 3. oktober 2007 #14 Skrevet 3. oktober 2007 I år blir det brukt ca 500 kr til dem hver fra oss + en leke til hverandre som koster rundt 200 kr. Syns det er evig nok det. Mini er da snart 3 år og tuppa 1 år.
PrincessEleanorღLeah 24.07.07ღ Skrevet 3. oktober 2007 #15 Skrevet 3. oktober 2007 Vet ikke hvor mye d kommer på, men har planer om å kjøpe lekegrind til henne til jul...og så en liten ting utenom, som f.eks en skikkelig kosebamse fra mammaen og pappaen...Hun er jo bare 5 mnd til jul, så hun vil jo ikke forstå noe likevel..og lekegrind kommer vi til å trenge
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå