cec85_med_Mariellgullet Skrevet 3. oktober 2007 #1 Skrevet 3. oktober 2007 Sitter å ser på nrk.no, på jormødrene, der man får se hele svangeskapet til hun jenta:) Den fødselen var så fin, kunne ønske jeg fødte normalt, måtte ta hastekeisersnitt:( Litt kjedelig egentlig, for fikk ikke samme kontakten med jenta mi som jeg kunne fått tenker jeg... Kunne ønske jeg hadde født på vanlig måte:( Noen andre som har tatt keisersnitt og ikke ønsket det?
*ale* Skrevet 3. oktober 2007 #2 Skrevet 3. oktober 2007 Ja. Akutt KS med første, ønska å føde vaginalt. Fødte vag med nr to og det var noe helt annet ja--- Glad jeg valgte å gjøre det.. Men det viktigste var jo da at de redda livet hennes og mitt med KS så da spiller det egentlig ingen rolle:)
cec85_med_Mariellgullet Skrevet 3. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 3. oktober 2007 Ja, er jo glad for at vi begge lever:) Selvfølgelig, syns bare det er litt trist uansett...
Winterlady Skrevet 3. oktober 2007 #4 Skrevet 3. oktober 2007 Etter jordmorprogrammet har jeg følt litt det samme ja...Skulle så gjerne fått oppleve det å se og holde barnet mitt. Men hun måtte direkte til annet sykehus' intensivavdeling etter haste-KS, så jeg fikk først sett henne dagen etter.
*ale* Skrevet 3. oktober 2007 #5 Skrevet 3. oktober 2007 Skjønner hva du mener. Følte meg lurt.. snytt for en opplevelse liksom...
ツツPhunk har 2 herligeツツ Skrevet 3. oktober 2007 #6 Skrevet 3. oktober 2007 http://www.dinbaby.com/forum/thread/10508049 Her er et innlegg jeg la ut for en stund siden om akkurat det samme. Skjønner utrolig godt hva du mener da jeg har "blitt snytt" for dette 2 ganger.
Gjest Skrevet 3. oktober 2007 #7 Skrevet 3. oktober 2007 Jeg måtte det denne gang. Sist fødsel endte med KS pga fare for mor og barn. Dette svangerskapet var jeg veldig innstilt på å føde selv, ble godt fulgt opp med masse kontroller og UL. Planen var at om vesla ikke ble større en 4 kg så skulle jeg få prøve å føde selv, de skulle da ta vannet i uke 38 og forhåpentlivis skulle fødsel starte av seg selv da. Men så i uke 36-37 begynte kynnerene å bli smertefulle. Legen jeg gikk til diskuterte med overjordmor på sykehuset jeg skulle føde på, og de var ganske enige om at det ikke var forsvarlig å gå i fødsel. Ble planlagt ks i uke 38, men i motsetning til sist ks så var dette en drøm da, hadde en kjempefin opplevelse. Men selvsagt, skulle ønske jeg hadde fått en naturlig fødsel. Nå vet jeg jo at jeg ikke kan få det igjenn heller, etter 2 ks så blir det automatisk ks tredje gang.
Mmmmmmamman Skrevet 3. oktober 2007 #8 Skrevet 3. oktober 2007 Jeg fødte vaginalt, men var så ødelagt og sliten etterpå at jeg knapt gadd å se på babyen. Syns det var godt når de tok ham med seg for å veie ham. De første dagene var jeg heller ikke så interessert, fikk vondt bare av å se på ham (ikke i hjertet men mellom bena..). Har slitt med dårlig samvittighet for dette etterpå, men tenker som så at pappaen hans var jo der sammen med ham, og vi har det fint nå, så det kan ikke ha gjort kjempestor skade. Syns ikke du har grunn til å være lei deg ihvertfall, syns det rosemales litt hele opplegget med vaginal fødsel, baby på magen, finne puppen og blabla.. Jeg kunne glatt byttet hele opplevelsen det med ks..
cec85_med_Mariellgullet Skrevet 3. oktober 2007 Forfatter #9 Skrevet 3. oktober 2007 Takk:) hjalp meg litt:) Fødsel er ikke en dans på roser..... Men keisersnitt er ikke godt det heller, huff...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå