Gjest Skrevet 3. oktober 2007 #1 Skrevet 3. oktober 2007 Har et lite "problem" med mini! Han er så fæl til å sparke av seg dyna om natta, og om morran finner jeg han iskald på fingre og arma men er varm på beina. Legger over han dyna igjen en del ganger når han har sovnet (sover hele natta), men sparker den av seg igjen. Vurderer å bruke voksiposen på natta innimellom.. Er redd han blir for varm av den.. Det er 19 grader på soverommet hans, og ovnen står på, men alikevel så er han kald! Noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre?
Gjest Skrevet 3. oktober 2007 #2 Skrevet 3. oktober 2007 Har lest om fleire som har babyen sovande i voksipose. Brukar du ullpysj? Den held i alle fall babyen varmare enn bomull når dyna forsvinn... Kan jo evt la han sove med tynne vottar?
Gjest Skrevet 3. oktober 2007 #3 Skrevet 3. oktober 2007 Hei snuppa! Lenge siden sist! Jeg har ikke ullpysj, men tenkte jeg skulle reise og få tak i det for å se om det hjelper. Den regulerer jo varmen bedre... Tynne votter er jeg litt redd for å ha på han. Han biter på ALT han kommer over om dagen, og er redd for at han stapper de for langt inn i munnen.. Tror jeg snart legger han over i den hjemmesydde voksiposen.. (ikke jeg som har sydd..)
Gjest Skrevet 3. oktober 2007 #4 Skrevet 3. oktober 2007 man får jo kjøpt egen typer poser nettop for det problemet:)
Gjest Skrevet 3. oktober 2007 #5 Skrevet 3. oktober 2007 trodde ikke de hadde arm jeg.. Iallefall ikke de jeg har sett på :S
Gjest Skrevet 3. oktober 2007 #6 Skrevet 3. oktober 2007 nei dær sa du noe, men min lucas pleier suge veldig på hendene og jeg bruker slike tynne klorevotter på han om natta, de har aldri glidd av og han har aldri fått de i halsen selv om han suger iherdig på hendene sine, kanskje det kan være noe?
Golden-Angel Skrevet 4. oktober 2007 #7 Skrevet 4. oktober 2007 Vi har på langarmet nattbukse og sparkebukse så har vi teppe over. Tror at dyna blir for tung ikke vet jeg men ho sparker den bare vekk men når jeg legger teppe over så går det greit. :-)
Gjest Skrevet 4. oktober 2007 #8 Skrevet 4. oktober 2007 Han sparker antakelig av seg dyna fordi han er for varm? Jeg synes 19 grader på soverommet høres mye ut. Vi sover med vinduet åpent. Uansett skal det ikke være farlig om de kjennes litt kalde ut på hendene, hvis han er varm på beina er han nok mer enn varm nok. Og altså kanskje litt vel varm? Hør med helsestasjonen?
Gjest Ut på tur Skrevet 4. oktober 2007 #9 Skrevet 4. oktober 2007 jenta vår sover alltid med overkropp og armer utenfor dynen. Har på henne ull body når det er kaldt. hun sover på skinn med dundyne over og trenger ikke no på beina (hun sparker ikke av seg dyna)
VinterSol+2 Skrevet 4. oktober 2007 #10 Skrevet 4. oktober 2007 jammen trinemor, det finnes sånne kjekke gensere/bodyer, med sånn "brettevott" over hånda! de hadde det på lindex, iallefall. da er det ingen løse deler som kan ploppe inn i munnen på småtten!
mamman te Vetle og Alma Skrevet 4. oktober 2007 #11 Skrevet 4. oktober 2007 det finnes også slike klips man setter på dyna og fester i madrassen(tror jeg). På denne måten vil dyna holde seg mer på
oktoberjentene;) Skrevet 4. oktober 2007 #12 Skrevet 4. oktober 2007 Har det samme lille problemet her.. Jeg tar rett og slett å dytter kantene øverst på dyna litt nedunder mandrassen på en måte.. hehe.. veldig flink til å forklare jeg ama skulle gått an å tegne her... hihi..... men de øverste flippene på dyna dytter jeg litt nedi der laknet er festet liksom....det funker for oss hvertfall....
Gjest Skrevet 4. oktober 2007 #13 Skrevet 4. oktober 2007 vi har langarmet nattpose men jeg kjøpte min i estland da... Her fant jeg langarmet nattpose her i norge: http://www.loevebarna.no/produkter/1-3ar/jente/fritidsutstyr_/nomadnattpose_/ http://mammaogmeg.no/product_info.php?products_id=36
Gjest Skrevet 4. oktober 2007 #14 Skrevet 4. oktober 2007 Takk for alle tipsene. Han er nok ikke for varm, han har vært iskald i ansiktet. Det med at han sparker av seg dyna er fordi han elsker å ligge og plundre og dra i tærne sine... 19 grader når han legger seg er ikke mye. Vi har et gammelt hus som mister mye varme om natta inntil det nye taket kommer på plass.
Zznorkfrøken Skrevet 4. oktober 2007 #15 Skrevet 4. oktober 2007 Har hørt at man skal kjenne etter i nakken om de er varme nok. Her brukes ullpysj og lammeskinn, og et hjemmestrikket luftig teppe i tynt ullgarn oppå. Legger dyna over føttene. Propellen liker å herje med dyna, og drar den over hodet hvis den ligger for høyt oppe. Vi har det ganske kjølig, åpent vindu, men propellen er varm! Kan bli litt kald på hendene som alltid ligger opp og utenfor dyna, men ikke ellers.
-spent- Skrevet 4. oktober 2007 #16 Skrevet 4. oktober 2007 Det fins dyneklyper, som du setter fast i dyna, og hekter på sprinklene på senga. Da vil dyna holde seg der. Vi hadde samme problem med jenta vår, men etter vi kjøpte dette ble det mye bedre:) Får kjøpt de på babybutikker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå