Gå til innhold

Født på SUS tidligere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har spurt om dette før men fikk ikke noe særlig respons..

Hva MÅ man ha med seg på føden?

Tenker på morgenkåpe, tøfler o.l. evt til babyen?

Tenker å pakke "baggen", men er litt usikker på hva jeg skal pakke, og hva jeg MÅ ha..

Håper noen kan hjelpe:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har født på SUS tidligere, men det er snart 9 år siden og en del har forandret seg siden den gang. Da hadde jeg bare med meg en amme BH, en joggedress og litt toalettsaker. Nå har jeg hørt at flere også har med seg litt klær til den lille, men jeg tror også du får sykehusklær om du vil. Skal du være på pasienthotellet trenger du i hvert fall mer klær til deg selv da du ikke får gå ned i restauranten i sykehusklær.. Lykke til :o)

Skrevet

Jeg fødte for 2 år siden på SUS, men det kan jo hende ting har forandret seg litt etter at pasienthotellet ble ferdig. Ta med deg:

- slippers til å dusje med (det var de veldig nøye på at jeg skulle bruke)

- tøffler

- shampo, dusjsåpe og ellers andre toalettsaker

- joggedress

- klær som du skal reise hjem i

- klær til babyen

- en god bok

- amme BH

Du får låne morgenkåpe der, men den er veldig tynn, så jeg ville ha tatt med egen. Husk å ta med deg klær som er komfortable og ikke strammer for du vil fremdeles ha mage etter fødselen :-) Hvis du vil forlate avdelingen for å gå ned i kantina eller i kiosken, eller for å ta i mot besøk, får du ikke gå i sykehusklær. Da må du ha på egne.

Håper jeg kunne hjelpe!

Skrevet

PS: Du får låne sykehusklær til den lille og bleier. Men det er bare body og teppe. De har ikke bukser o.l. til den lille men bruker body opp ned til bukse, hehe. Det er kjekt å ha litt klær med selv som man kan vise frem babyen i når man får besøk :-)

Skrevet

Har født to ganger før på Sus og skal forhåpentligvis snart føde igjen. Du skal vel til journalskriving i uke 37 og da får du beskjed om hva som venter deg. Lykke til:)

Skrevet

Takk for svar.Det hjalp det ja.

Skal visst til journalskriving imorgen, så da får jeg nok beskjed hvis det er noe mer:)

Skrevet

På barselavdelingen har de i allefall bind, netting truser, morgenkåpe og bleier/body til babyen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...