Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta vår er nå 7,5 mnd, og det har i perioder vært nokså vanskelig med søvn på dagtid. Spesielt har vi problemer med å få henne til å sove på ettermiddagen. Det virker i grunn som det blir vanskeligere og vanskeligere jo lenger utpå dagen vi kommer. I dag sov hun i 1,5 time fra kl 9 (etter litt forhandlinger) og 1,5 time fra kl 12.30. (etter lengre forhandlinger) Men så.... Hun var tydelig trøtt kl 15.15 og prøvde oss på legging. Etter over 1 time med hyling, skrik og diverse diverse ga jeg opp. Det ble for lite søvn fram til legging kl 19.00, noe som medfører en del sutring og surving. Stakkars pappan syns visst at denne kampen for å få henne til å duppe litt på ettermiddagen forsurer den tida han har med henne etter jobb. SÅ - har dere gode forslag til hva vi kan prøve oss på??? Hun er forøvrig meget enkel å legge på kvelden. Jeg skjønner ikke denne motstanden mot å hvile når man er trøtt ...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har dere prøvd å forsyve dupp nr. 2?

Vår datter vil aldri sove mer enn to dupper lenger.

Derfor er vi nødt til å være forsiktige med timingen.

Hun har den første i ni-tiden og den andre i ett-to tiden.

Hvordan er nattesøvnen hennes?

Skrevet

tja... si det, må jo i tilfelle være å trille vogn eller kjøre biltur, men du var sikkert ute etter noe mer rutinemessig! :) Helt sikker på at hun trenger å sove så mye på degtid da? Jenta mi er 5 mnd og sover sjelden over to timer tilsammen i løpet av dagen. Men de trenger jo så forskjellig med søvn da! Lykke til i alle fall.

Skrevet

Har tenkt timing jeg også ja, så syns forslaget ditt høres logisk ut. Hun sover som regel hele natta nå, fra 19.00 til 06-07, og dupper av og til igjen etter morgenduppen.

Skrevet

Gjør akkurat på samme måte som sinister 78, 2 dupper i løpet av dagen:)

Skrevet

Takk takk! :-) Hehe, trille tur for å sove har jeg gitt opp gitt. Vidåpne øyne, selv om hun er trøtt. Hun sover jo en del tilsammen i løpet av dagen, så det kan være timing (som jeg også fikk forslag om) som kan være nøkkelen ja. I dag var hun i allefall tydelig trøtt, men ikke interessert i så mye som en power-nap en gång. Søvn er et mysterium....

Skrevet

Høres veldig likt ut somm jenta vår, hun trenger absolutt tre søvnperioder før leggetid ca 7. Når går det veldig greit. Men for en mnd siden (9mnd nå), hadde vi det samme problemet som dere, greit å legge henne om kvelden men ikke så bra på dagtid, prøvde ut febermetoden men endte med at hun sparket av seg dynen og havnet med beina ut sprinklene el andre vonde stillinger.. Det som hjalp oss var et innkjøp av en sovedrakt uten føtter, bruker den både natt og dag så forbinder hun den med søvn, har etter den tid vert grei å legge på dagtid også.. Pluss at jeg alltid synger en nattasang til henne på vei ned i senga så hun sjønner hva som skjer=)

men om det hjelper andre vet jeg ikke...

Lykke til vertfall, håper det blir bedre=)

Skrevet

Takk LadyLuka! Kjenner meg igjen i forhold til sprinkler og vonde stillinger ja..... :-) Takk for tips, kan godt være det funker her også. :-)

Skrevet

Glad jeg kan hjelpe, vet hvor slitsomt det kan være=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...