Gå til innhold

Idag har phantom-mannen bitt fra seg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har desverre utviklet seg en tendens til at phantom-familien blir tatt som en selvfølge til å ordne opp i det meste som omhandler andre i svigerfamilien, være seg skillsmisse, Alzheimer, barnepass, data, akvarium, vanning av planter osv osv...

Og da phantom-manne fylte år mandag glemte foreldrene hele dagen, selv om de spaserte flere ganger rett forbi det vaiende flagget i løpet av dagen... Lillebror sendte sms med gratulasjoner, mens søsteren tilfeldigvis kom på det da hun gikk forbi her på vei hjem med familien fra middagsselskap hos svigers...

Så idag, midt på dagen, mens phantom-mannen er på jobb. Kommer begge innom her med 2 pappvin og kort til sønnen, som de avleverer til meg. Jeg klarte ikke å dy meg, og sa "Ja, skjenke ham kan dere.....!" Tror faktisk ikke at det gikk inn i det hele tatt...

Så kom phantom-mannen hjem. Han rakk ikke til døren vår, før faren huket tak i ham utenfor pga noe han trengte hjelp til. Inne i huset var hele barneflokken klare for å spise middag...og vi hadde pratet på telefon så han visste at vi ventet.

Da ble han lei. Og svarte ganske så kontant på forespørselen, og sa idet han gikk inn... "Kanskje det er på tide at dere retter fokus og energi på dem som faktisk bestandig stiller opp for dere, fremfor å favorisere dem som etter en stund stikker fra familien likevel....Vin kan vi kjøpe selv på polet, men fred og ro er det vanskeligere å få tak i..."

Faren skjønte absolutt ikek hva han siktet til, før mannen minnet ham på de utallige rundene med bortforklaringer for slett oppførsel av eks samboeren til broren, gjentatte familieselskaper for å feire hennes bursdager, og ivrig vaktmestertjeneste, barnevaktservice og hyppige middager for å avlaste den slitne lille familien på 3, som tross alt har stor familie på samboerens side også. Mens bursdagene til eldstesønnen og kona i nabohuset går upåaktet hen hver gang, for så å komme dinglende med en vin noen dager i etterkant. Selv på runde dager.

"Kanskje lurt å se hva som faktisk foregår!, og hvem det er som stiller opp for hvem i denne familien." sa han før han snudde ryggen til og gikk inn.

Det har vært stille rundt dørene her siden det gitt....men imorgen er det glemt, men det er vel lov å nyte freden litt ekstra i kveld???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uffameg for en gjeng dere camperer ved siden av!

Jammen bra at han tok ordet i munn og sa ifra. Om det ikke varer så nyt hvert sekund i kveld og i natt;-)

Men, du, har dere vurdert mer å flytte på dere eller er det lagt på is?

Sender over klemmer til dere begge:-)

Skrevet

Det er det frekkeste! Og nå snakker jeg om naboene dine og ikke phantommannen!

Ja, nå spør jeg som Attpåklatten, har dere vurdert hus ett annet sted? Hva har du egentlig lyst til?

Skrevet

Huff... så trist at mannen din/dere skal bli tatt som en selvfølge...:=(

Godt evnen til å si ifra når det er nok er tilstede!!!

Nyt denne fredelige kvelden så godt dere kan:=)

Skrevet

Godt at han sa fra ,men trist om det ikke går inn...

Håper dere får det fredelig i kveld og flere dager fremover.

Trist at dere har det slik.

klemmer fra

Skrevet

BRA, phantom-mannen!! Håper freden varer lengre enn bare i kveld...

Hvis ikke, vet du jo hva jeg synes om flytting :)

Skrevet

Det er ikke godt,og det tærer på å bli tatt for gitt,bli oversett,bli rent ned i tide og utide og ikke satt pris på. Det å bli forventet at dere skal stille opp,og ikke noe tilbake.Bra at mannen sa fra idag!

I lengden vil frustrasjonen og irritasjonen bli for stor,om dette er et problem det ikke går ann å få slutt på bare ved å si ifra.

Synes egentlig det høres ut som om dere har vært tålmodige lenge nok. Det finnes en grense,håper dere slipper å gå helt dit,og at det løser seg til det beste.

Klem :)

Skrevet

KLAPP KLAPP KLAPP KLAPP KLAPP KLAPP KLAPP

Det kom vel ikke et sekund for tidlig vet jeg, men jammen er det bra han har begynt! Jeg velger å tro at phantommannen nå også ser at noe må forandre seg og at de må settes på plass og dyttes inn igjen i huset sitt, for i deres hus skal de ikke være, og deres tid skel de ikke bruke! Hurra!

Jeg håper du får kjenne litt på stillheten i dag også jeg!

Ha en fin lunch og formiddag med plutselitenfolket!

klem klem klem

Skrevet

Så bra at han sa i fra! Hvis dere skal bli boende der dere bor nå, så må dere jo etablere sterkere grenser mellom dere og dem. Håper dere nøt freden i går kveld og at de kanskje er fornærmet ennå slik at dere får ro i dag også.

Det er ikke morsomt å måtte vise de skarpe kantene stadig vekk, men det er nødvendig for dere. Klem fra meg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...