HeLLiNoR med2småprinsesser Skrevet 3. oktober 2007 #1 Skrevet 3. oktober 2007 hvilken er det man tar først ,de skal jo tas med ca 10 min mellomrom. Snuppa her gikk på dette en stund i fjor og blei mye bedre,så vi sluttet,men nå virker det som om hun trenger det igjen. har hostet veeldig lenge nå-sånn bjeffe hoste-kan vare hele natten... hun er 3 år nå-så vi håpte hun hadde vokst fra det,men hun har nok ikke det ennda veldig takknemlig for svar-har nemlig klart å legge medisin skjemaet på en veldig "lur"plass :/
Sota Skrevet 3. oktober 2007 #2 Skrevet 3. oktober 2007 Vi bruker flutide daglig og ventoline hvis han blir syk. Da skal du ta Ventolinen 10 minutter før Flutide.
bambi på isen Skrevet 3. oktober 2007 #3 Skrevet 3. oktober 2007 Vi fikk beskjed om å ta ventolinen først, for å åpne opp veien for flutiden!! Min astma gutt har heldigvis blitt mye bedre, men vi merker det når vi er nede på faslandet og det blir fuktig, da blir han tett!! Lykke til!!
Tråle i Trøbbel Skrevet 3. oktober 2007 #4 Skrevet 3. oktober 2007 Hei! Knerten her får flutide morgen og kveld...symptombehandling. Nå får han 1 dose morgen og 2 på kvelden. Han får ventolin ved behov i løpet av dagen...2-4 ganger. På kvelden nå får han en dose ventoline etter flutide...
HeLLiNoR med2småprinsesser Skrevet 3. oktober 2007 Forfatter #5 Skrevet 3. oktober 2007 tuuusen takk for svar- tror du vi bare kan begynne igjen-eller må vi innom spesialisten igjen først-har jo medisinene og kjenner igjen hostingen fra sist... har så lyst å hjelpe henne...
Tråle i Trøbbel Skrevet 3. oktober 2007 #6 Skrevet 3. oktober 2007 ventoline før flutide skulle det stå...
Marolla Skrevet 3. oktober 2007 #7 Skrevet 3. oktober 2007 Jenta mi får bare pulmicort hun. Er disse medisinene vanlige inhalatorer?
Tråle i Trøbbel Skrevet 3. oktober 2007 #8 Skrevet 3. oktober 2007 Min har spray som vi kobler på et inhalasjonskammer. Han er 2 år...det varierer sikkert etter type medisin og mengde, samt alder på barna... Mener pulmicort og flutide virker på lignende måte...altså at de er symptombehandling, mens ventoline og bricanyl brukes ved anfall/anstrengelse...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå