Gå til innhold

noen "astma foreldre" som kan svare? ang flutide og ventoline

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvilken er det man tar først ,de skal jo tas med ca 10 min mellomrom. Snuppa her gikk på dette en stund i fjor og blei mye bedre,så vi sluttet,men nå virker det som om hun trenger det igjen. har hostet veeldig lenge nå-sånn bjeffe hoste-kan vare hele natten... hun er 3 år nå-så vi håpte hun hadde vokst fra det,men hun har nok ikke det ennda ;) veldig takknemlig for svar-har nemlig klart å legge medisin skjemaet på en veldig "lur"plass :/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi bruker flutide daglig og ventoline hvis han blir syk. Da skal du ta Ventolinen 10 minutter før Flutide.

Skrevet

Vi fikk beskjed om å ta ventolinen først, for å åpne opp veien for flutiden!! Min astma gutt har heldigvis blitt mye bedre, men vi merker det når vi er nede på faslandet og det blir fuktig, da blir han tett!!

Lykke til!!

Skrevet

Hei!

Knerten her får flutide morgen og kveld...symptombehandling. Nå får han 1 dose morgen og 2 på kvelden.

Han får ventolin ved behov i løpet av dagen...2-4 ganger.

På kvelden nå får han en dose ventoline etter flutide...

Skrevet

tuuusen takk for svar- tror du vi bare kan begynne igjen-eller må vi innom spesialisten igjen først-har jo medisinene og kjenner igjen hostingen fra sist... har så lyst å hjelpe henne...

Skrevet

ventoline før flutide skulle det stå...

Skrevet

Jenta mi får bare pulmicort hun. Er disse medisinene vanlige inhalatorer?

Skrevet

Min har spray som vi kobler på et inhalasjonskammer. Han er 2 år...det varierer sikkert etter type medisin og mengde, samt alder på barna...

Mener pulmicort og flutide virker på lignende måte...altså at de er symptombehandling, mens ventoline og bricanyl brukes ved anfall/anstrengelse...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...