Gå til innhold

Oppskrift på gulrotkake..


Anbefalte innlegg

Skrevet

er det noen som har oppskrift på en GOD gulrotkake? jeg hadde en utrolig god oppskrift, men den har visst blitt borte gitt...=) i den oppskriften var det nemlig kefirmelk, og den ble supergod...=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er en tråd om det lenger ned på siden:-)

Skrevet

Ingredienser:

4 egg

3 dl sukker

3 dl hvetemel

2 ts natron

2 ts kanel

1 ts salt

1 ts vaniljesukker

1,5 dl olje (nøytral uten smak)

4-5 dl fin revne gulerøtter

 

Glasur:

1 pk kremost (Tine, Philadelfia el. Snøfrisk)

200 g melis

1 ts vaniljesukker

1 ss usaltet smør Fremgangsmåte:

Visp egg og sukker til eggedosis. Sikt inn mel med natron, kanel, salt og vaniljesukker - rør til en glatt røre. Rør inn olje og revne gulrøtter til slutt. Ha deigen i en smurt 26 cm rund kakeform eller en liten langpanne.

 

Stekes på nederste rille på 190 grader i 35 min. Avkjøles på rist.

 

Glasur:

Pass på at alle ingrediensene er tempererte. Kjør alle ingerdiensene i en hurtigmikser til en luftig krem og dekk kaken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...