prins07 og spire i magen <3 Skrevet 3. oktober 2007 #1 Skrevet 3. oktober 2007 er det noen som har oppskrift på en GOD gulrotkake? jeg hadde en utrolig god oppskrift, men den har visst blitt borte gitt...=) i den oppskriften var det nemlig kefirmelk, og den ble supergod...=)
mamma >to gull Skrevet 3. oktober 2007 #2 Skrevet 3. oktober 2007 Er en tråd om det lenger ned på siden:-)
Gjest Skrevet 3. oktober 2007 #3 Skrevet 3. oktober 2007 Ingredienser: 4 egg 3 dl sukker 3 dl hvetemel 2 ts natron 2 ts kanel 1 ts salt 1 ts vaniljesukker 1,5 dl olje (nøytral uten smak) 4-5 dl fin revne gulerøtter Glasur: 1 pk kremost (Tine, Philadelfia el. Snøfrisk) 200 g melis 1 ts vaniljesukker 1 ss usaltet smør Fremgangsmåte: Visp egg og sukker til eggedosis. Sikt inn mel med natron, kanel, salt og vaniljesukker - rør til en glatt røre. Rør inn olje og revne gulrøtter til slutt. Ha deigen i en smurt 26 cm rund kakeform eller en liten langpanne. Stekes på nederste rille på 190 grader i 35 min. Avkjøles på rist. Glasur: Pass på at alle ingrediensene er tempererte. Kjør alle ingerdiensene i en hurtigmikser til en luftig krem og dekk kaken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå