TrultemorM2Småtrulter+2012 :) Skrevet 3. oktober 2007 #1 Skrevet 3. oktober 2007 Endelig blir jeg tatt på alvor!! Da bekkenløsningen for første gang meldte seg i begynnelsen av forrige svangerskap, spurte jeg legen min om rekvisisjon til fysio. Han sa klart ifra at han hadde ingen tro på fysioterapi, og ville ikke sende meg videre. Jeg som ikke visste bedre, tenkte bare "jaja, da får jeg vel bare leve med det". Prøvde å få en rekvisisjon litt senere i svangerskapet da jeg hadde fått enda større plager, og da sa han at når det først har gått så lang tid er det i alle fall IKKE noen vits i å gå til behandling! Og han tilføyde at bekkenløsning er noe som dessverre bare blir værre og værre, og så lenge man er gravid er det ikke noe som kan gjøres for å hjelpe på dette. Dermed har gikk ikke jeg til fysio under eller etter første svangerskap. Har hatt mye smerter i etterkant av fødsel også, og nå som jeg er gravid igjen, har bekkenet virkelig slått seg vrangt igjen. Fikk truet tilmeg en rekvisisjon av en turnuslege, og var hos fysio nå i kveld. Etter at jeg hadde fortalt om plagene mine, og hun hadde undersøkt meg, konstanterte hun at jeg har en sterk bekkenlåsning, og kraftig bekkenløsning som virkelig skulle vært behandlet for lenge siden. Hun var så positiv og hyggelig, og sa hun ville gjøre alt hun kunne for å hjelpe meg til å bli bedre! Ble så glad at jeg nesten felte noen gledestårer (sånn er det med disse hormonene, hehe)... Fysio-dama sa hun ønsket å ta legen min fatt, for sånn han hadde behandlet meg tidligere. Hun ble faktisk skikkelig irritert da hun fikk høre det jeg fortalte om han, hihi Så nå skal jeg til kiropraktor for å få hjelp med den bekkenlåsningen, også skal jeg på vanntrening to ganger i uka + annen hver uke til behandling hos hun fysio-dama. Så nå ser det lysere ut for meg og noen av mine plager, så jeg er superfornøyd!
Erisa* Skrevet 3. oktober 2007 #2 Skrevet 3. oktober 2007 Så bra at du endelig fikk henvisning! Jeg blir så irritert på slike leger!! Kan ikke forstå at det fremdeles fins leger som ikke "tror" på fysioterapi! At man er skeptisk til homøopati er jeg helt med på, men fysio?? Det er jo en helt vanlig helsearbeidergruppe, de jobber på på sykehusene også! Og klart det kan virke for bekkenløsning! I alle fall bedre enn ingenting! Det er jo klart mye bedre med litt lindrende behandling, selv om den ikke kurerer, enn ingen behandling! Arrg! Bra du ble tatt på alvor nå, i alle fall! Tror ikke noen av mine medstudenter har slike holdninger i alle fall (er legestudent), tror nok at denslags er en utdøende art. Håper i alle fall det! Fysioterapi er kjempebra! Lykke til videre med behandling, håper du ikke blir fryktelig dårlig i løpet av svangerskapet:) Hormonell, opprørt klem fra meg:)
TrultemorM2Småtrulter+2012 :) Skrevet 3. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 3. oktober 2007 Tusen takk for svar, erisa Får satse på at leger med den innstillingen til fysioterapi er en utdøende rase, ja
MissUlv ~ ♥ 2 vakre barn ♥ ~ Skrevet 3. oktober 2007 #4 Skrevet 3. oktober 2007 ååååhhh... Lucky u! Har en teit lege jeg også, han gjorde ingenting med bekkenet mitt i forrige sv.skap, og jeg har vært litt plaget også etter den fødselen. Da jeg var hos han i uke 15, nevnte jeg at bekkenet var begynt å krangle igjen.. Svaret jeg fikk var; "Neeeei, du er alt for kort på vei til å ha bekkenløsning, det er sikkert fordi du er så tung" (er overvektig). Takk skal du ha liksom... Har ikke gjort noe med det da, fordi bekkenløsningen ikke har vært så ille. Men på fredag skal jeg inn igjen, da skal jeg klage slik at han tar til vett!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå