niros Skrevet 3. oktober 2007 #1 Skrevet 3. oktober 2007 Jeg har en venninne som er fast ansatt i en barnehage. Hun vurderer derimot nå å ta et vikariat i en skole frem til sommeren.Hvis ikke hun får permisjon,vurderer hun å si opp.Samtidig kan det jo hende at de blir gravide mens hun er i et vikariat. Noen av dere som vet hvilke rettigheter man har som vikar. Er det noen forskjell i forhold til det å være fast ansatt? Skriv gjerne alle forskjeller dere veit om.
Piken på landet Skrevet 3. oktober 2007 #2 Skrevet 3. oktober 2007 Viss vikariatet utløper etter en har gått ut i permisjon, så får du betalt månedslønnen din i permisjonstiden. Men du opparbeider deg ikke feripenger etter vikariatet går ut, noe det sannsynligvis gjør en eller annen gang i løpet av permisjonstiden. Viss vikariatet utløper før en går ut i permisjon, så må en ha vært i arbeid min 6 av de 10 siste månedene for å få permisjonspenger. Da regner de et snitt av de fire beste månedene. Heller ikke da får en feriepenger.
LivetErEnLek Skrevet 3. oktober 2007 #3 Skrevet 3. oktober 2007 Dersom hun får et vikariat som varer frem til sommeren og blir gravid i mellomtiden, er det svært liten sjangse for at vikariatet blir forlenget, og hun kan da risikere å stå uten arbeid de siste mnd i svangerskapet og må over på dagpenger dersom hun ikke finner noen annen jobb. Dette vil innvrke på permisjonspengene hennes slik at det blir mindre utbetalt enn om hun hadde jobbet. Dessuten er det slik at når man er kommunalt ansatt (antar at hun er det siden hun jobber i bhg), så forskuterer arbeidsgiver permisjonspengene for nav, og hun vil få utbetalt ferie penger av alt. Dersom hun ikke er ansatt noe sted, er det nav som betaler og hun vil kun få feriepenger av de 12 første ukene, så der taper hun en del penger. Det er det jeg kommer på i farta.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå