Angie77 Skrevet 3. oktober 2007 #1 Skrevet 3. oktober 2007 Etter at jeg ble gravid har søvnmønsteret mitt endret seg radikalt. Jeg sover nesten ikke om nettene! Jeg går og legger meg sånn mellom 2130 og 2230 hver kveld, men våkner rundt 0200 fordi jeg må tisse. Og når jeg kommer tilbake til sengen er jeg lys våken og får ikke sove igjen før litt på morgenkvisten. Går på jobb hver dag, men føler meg ikke så trøtt som jeg kanskje burde med så lite søvn... Er det noen andre som har det sånn? ..eller som evt har noen tips til hvordan jeg kan få mer søvn om natten? Det hjelper ikke og ikke drikke før jeg legger meg, av en eller annen grunn MÅ jeg tisse ila natten uansett.
Gjest Skrevet 3. oktober 2007 #2 Skrevet 3. oktober 2007 Dette kjenner jeg godt igjen. Har hatt det sånn i alle svangerskap.. Jeg våkner flere ganger i løpet av natten, må tisse, er tørst, har drømt, kynnere, babyen sparker.... eller ingen grunn i det hele tatt! Sliter på dagsformen, men det er jo for en periode. Kanskje vi må forberedes på å være tilgjengelig 100 % etter fødsel? Vet mange som har det sånn!
tertilus Skrevet 3. oktober 2007 #3 Skrevet 3. oktober 2007 jeg ligger også ofte søvnløs. våkner gjerne rundt fem og er våken frem til klokka ringer. en venninne av meg mener det er kroppen som forbereder seg på å amme nattestid. er sykemeldt en dag i uka på grunn av trøttheten min. du er ikke alene
lotta72 har fått Anders Skrevet 3. oktober 2007 #4 Skrevet 3. oktober 2007 Jeg er også våken fra ca 4 - 5 tiden. Er helt grusomt. Stakkars samboer også, han våkner av at jeg kaster meg frem og tilbake i armene hans. Våker av at jeg må tisse, eller fryser.
Gjest Skrevet 3. oktober 2007 #5 Skrevet 3. oktober 2007 Jahhh...... derav denne nattlige bim-surfingen...ahhrg!
Gjest Skrevet 3. oktober 2007 #6 Skrevet 3. oktober 2007 Huff...ja. Jeg har begynt å få sove lenger om morgenen, men det er fordi at jeg legger meg senere om kvelden nå... Men snart på jeg lever i bhg igjen,. så jeg burde vel snu døgnet tilbake snart...
Gjest Skrevet 4. oktober 2007 #7 Skrevet 4. oktober 2007 Ja jeg kjenner meg igjen der gitt sover bare noen få timer eller sover ikke i det hele tatt har hatt det sånn i flere måneder nå
Angie77 Skrevet 4. oktober 2007 Forfatter #8 Skrevet 4. oktober 2007 Jøss, så rart. Når jeg leser innleggene deres kommer jeg på at jeg i tillegg til å våkne av at jeg må tisse, også våkner av at jeg er tørst, fryser, er for varm, "klør"og "koker" i beina, etc. Akkurat som om kroppen ikke vil la meg få en hel natts sammenhengende søvn uansett! I dag gikk jeg på jobb uten å ha sovet i det hele tatt i natt. Kjenner at det begynner å ta på.. Fikk sove nesten et par timer på sofaen nå i ettermiddag, men er spent på hvor mye søvn jeg får i natt. Ingen av dere som har funnet noen strategier som funker? Jeg finner ikke noe særlig informasjon om dette på nettet heller..
Gjest Skrevet 4. oktober 2007 #9 Skrevet 4. oktober 2007 Jeg trodde faktisk jeg var en av de få som sov så dårlig i 2. trimester. Så "godt" å se at vi er flere. Nå sover jeg ganske dårlig til vanlig også ... men nå er det søvn ca 11-3.30 hver natt og da må jeg ikke engang tisse. Jeg går til akupunktur, som normalt skal hjelpe, men hjelper egentlig ikke veldig mye på meg (til akupunktørs forundring) sikkert fordi jeg har søvnproblemer fra før. Kan også anbefale å kjøpe/laste ned avspenning og høre på det på MP3 (om du ikke vil vekke kjæresten ;-)) når du våkner. Ellers så skal det hjelpe med aktivitet/trening om dagen.
3troll blir til 4troll Skrevet 4. oktober 2007 #10 Skrevet 4. oktober 2007 JAAAAAAA!!! uff,.. er så utmattet pga søvn mangel... våkner om nettene og klarer ikke å sovne igjen , blir sur og irritabel av det ... nå har jeg i tillegg en syk 5 åring med skarlagenfeber ... jippy...barneselskapet er planlagt på søndag .. hmm
*Mamma-i-Mars* Skrevet 4. oktober 2007 #11 Skrevet 4. oktober 2007 jeg sovner aldri før klokke 2 om natten....men nå har jeg nesten ikke sovet om natten pga samboeren min er borte på jobb å da ligger jeg å lytter til alle lyder å slikt...har ikke vært husredd før,men nå er jeg det..tvn står på heeeeele natta..gler meg til han kommer hjem så jeg kan få sove =)=)
Gjest Skrevet 4. oktober 2007 #12 Skrevet 4. oktober 2007 Baaaahh, vi er flere ja................................ Våkner om natta i 2-3 tida, og sovner ikke igjen før på morgenkvisten...
Talie Skrevet 5. oktober 2007 #13 Skrevet 5. oktober 2007 Joda,plages av det samme. Jeg har blitt så utrolig plaga av urolige ben om natten. Har begynt å ta magnesium tilskudd så jeg håper det hjelper. Huff, det er tung å ikke få seg en god natts søvn, men jeg kan trøste meg med det at jeg er litt forberedet til søvnløse netter når barnet kommer:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå