Gjest Skrevet 3. oktober 2007 #1 Skrevet 3. oktober 2007 Lurer på hva de filmet på kveldens program?viste de fødsler som endte opp med død baby osv?tenkte å forberede meg hvis jeg skal se det på nett-tv...
Happy_girl med MiniMonster! Skrevet 3. oktober 2007 #2 Skrevet 3. oktober 2007 Det var faktisk en veldig fin episode med tanke på temaet. De snakket om dødfødsler, men viste ingen. De snakka også med ei som hadde hatt dødfødsel året forut. Du kan trygt sette deg å se kveldens episode på nettet.
*1+1=2 små* Skrevet 3. oktober 2007 #3 Skrevet 3. oktober 2007 synes de la det frem på en veldig fin og respektfull måte!! HUn som opplevde en døfødsel for 1 år siden fødte et frisk barn nå Var rett og slett snakk om hvordan jordmødrene skal takle situasjonen!
Kris, 061107 & 260610 Skrevet 3. oktober 2007 #4 Skrevet 3. oktober 2007 Hei, hei alle dere som lurer på hva som skjedde på jordmødrene i kveld så kan jeg med engang si at det var ingen dødfødsler som ble filmet... Det var tre ting som omhandlet døden i denne episoden 1) Det startet med at man skal forbrede hun jordmor studenten på at det er slikt som kan skje i det yrket, hvordan hun evt skulle takle det, hvordan de andre som har opplevd det hadde taklet det og fortalt til de kommende foreldrene osv. Lære henne opp i prosedyren på en måte. 2) Det var en dame som var gravid som hadde hatt en dødfødsel i 2005, som var inne og snakket med jordmor om bekymring, oppfølging av henne i dette svangerskapet osv. Hun fikk bla en ekstra UL for å bli rolig, i tillegg ble hun satt i gang i uke 37. 3) Det kom inn en som skulle føde ( vi fikk hverken se henne eller noe rundt henne og hennes fødsel), men hvor jordmødrene bare fortalte at det hadde kommet inn en som de ikke fant fosterlyd/ hjerteslag på og at det var død. Det gikk mere på hvor tøft dette var for jordmødrene. Jeg angrer ikke på at jeg så på, er 37+2 i dag selv, så fødsel er forhåpentligvis ikke så langt unna :-) Så ikke noe å bekymre seg for, man kan godt se episoden mener jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå