Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2007 #1 Skrevet 3. oktober 2007 Har en gutt på akkurat to år. Når vi ska legge han kommer han opp sikkert 20-40 ganger før han sovner, vi la han før i halv-åtte åtte-tiden, men han sovnet ikke før ni halv ti og av og til ti. Nå har vi prøvd å legge han klokken sju for at han ska sovne til ett normalt tidspunkt, sovnet da fremdeles i ni--tiden. Han sover en time i barnehagen, vi har nettopp kutten ned fra 1 1/2 time. Han er stuptrett når personalet vekker han, så han trenger fremdeles en liten lur. Vi legger han og synger for han før vi går ut. Vi har prøvd å legge han stille og rolig tilbake i sengen når han har stått opp, vi har prøvd å snakket rolig til han og forklart hvorfor han må legge seg å sove, og vi har prøvd me kraftig bestemt stemme. Ingenting hjelper!!!!!
krokofant666 Skrevet 3. oktober 2007 #2 Skrevet 3. oktober 2007 Etter min mening må du helt klart kutte ut hele luren hans. Han kommer til å være kanontrøtt i et par uker men så blir han vant med det. Vinn kvelden tilbake!!!
daso Skrevet 4. oktober 2007 #3 Skrevet 4. oktober 2007 Helt enig. Vi hadde det likt, og da hun begynte i barnehagen trodde jeg hun må ha en middagslur for å kunne overstå dagen. Det var bare tull, Nå har vi kuttet ut luren på dagen og legger henne mellom 19 og 19.30. Hun legger seg fornøyd og sovner med en gang. Det er tøft i begynnelsen, både for barnet og oss foreldre, og ettermiddagen var ikke særlig morsomt med en trøtt unge hjemme. Men etter ett par uker kom hun inn i rutinen. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2007 #4 Skrevet 4. oktober 2007 Takk for svar...Fant allerede ut i går kveld at jeg skulle prøve det i dag, så det har jeg nå altså gjort. Har lagt han nå og håper han sovner kjapt, han er iallefall ganske rolig. Men rett før jeg la han var han ganske turbo, trur det var for at han var ganske så trett.
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2007 #5 Skrevet 4. oktober 2007 vanskelig å si med sikkerhet hva det kan være. Kanskje det er andre ting i løpet av dagen så påvirker slik at han ikke klarer å roe seg. Noen barn trenger luren på dagen veldig lenge, har en gutt på 3 1/2 som sover på dagen enda. Siste ukene har han ikke sovet hver dag men av å til ser jeg at han kanskje burde ha sovet litt oftere. men uansett, vi trodde han var klar for å nedtrappe sovingen da han var litt over 2 år, ting gikk kjempebra en liten periode. Men så begynte han å tulle noe veldig på kvelden, urolig klarte ikke sovne og hvis han sovnet så våknet han 3-6 ganger om natten. alle jeg snakket med ba meg holde ut så ville ting bli bedre, ikke forandre noe i legge rutiner o.s.v. men til slutt gikk det så utover humøret at jeg ikke klarte mere, han var konstant i dårlig humør, spiste lite og alt var bare leit og trist. så stikk i strid med råd fra b-hage og h-stasjon så innførte jeg soving på dagen igjen. etter noen få dager så var han igjen min herlige gutt. da ble jeg streng og forlangte å bli hørt alvorlig i b-hagen og la han sove uansett hva de mente. Han sovnet kl 1900-1930 på kvelden, sov HELE natten for første gang på flere uker og spiste som en hest. Så av og til er for lite søvn på dagen, noe som kan gi symptonene som om han burde trappe ned på den. har en jente på snart to som vi akkurat har skjønt burde trappe ned på sovingen på dagen. så mange barn er litt motsatte av hva mange barn er. finner du ikke ut av det kanskje en prat med en søvn ekspert kunne hjelpe deg. har hatt mang en samtale med Kari N. LYKKE TIL!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå