Gå til innhold

Hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva syns dere?

Jeg er i en kjempe vanskelig situasjon med barne far...vi gikk fra hverandre i juli og vi har siden kranglet i hver samtale om sønnen vår.Han bruker ting fra forholdet og blåser det opp.Får aldrig snakket om sønnen vår.Vi har en sønn på 2 1/2 år sammen,som er veldigt aktiv og har fått uønsket adferd i barnehagen.Jeg og barnehagen samarbeider nå om å få slutt på dette..Hjemme prater vi ikke dårligt om pappa eller viser at vi krangler,jeg svarer ikke om han ringer...ber han sende sms om han vil ringe sønnen vår.

da han ville introdusere sitt 2 ukers forhold til sønnen vår satte jeg foten ned(3 uker etter det ble slutt)synes han ska får et stabilt miljø hjemme hos oss begge før vi gjør noe sånt.Nå vil han ikke ha sønnen vår mere en 1 helg i mnd(avtalen er annenhver helg.),og da ta han til sverige for å møte den andre sønnen sin!Jeg har sakt at den 1 helgen han ska være med han bør det ikke være borte så lenge av gangen fra meg..

f.ex. Komme hit å være med han,litt for så å hente han dagen etter en stund.Og så event.å overnatte 1 natt.

Dette ødlegger sverige planene hans,og derfor går han ikke med på dette.

Han nekter allt,og nå vil han hente sønnen vår på tirsdag noen timer.....hva gjør jeg nå?

Så kommer han til å være borte et par uker i gjen....3-4 uker. Mulig han kommer til å ta en dag innimellom!

Hadde tid på fam.vern. i morgen,men hun dama er syk!

Dette er den samvershelgen han kan på en mnd.utenom sverige turene!

Huff ...dette ble langt!

"frustrert"

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du skriver fryktelig rotete. men har jeg forstått deg rett, så vil far ha med sønnen til serige. du sier nei, selv om avtallen opprinlig er sånn.

nå vil han ikke ha sønnen mere en 1 gang i måneden. selv om avtallen er anden vær helg som du har brutt siden han ikke får ha med sønnen til sverige.

han vil ha sønnen på tirsdag og du vet ikke hva du skal gjøre?

Skrevet

Hvis jeg har skjønt dette riktig har dere bodd sammen frem til bruddet - så far og sønn kjenner hverandre i utgangspunktet. Da er det i grunnen ikke bra for barnet å ikke ha kontakt med faren heller, siden gutten da taper dobbelt opp (far flytter, pluss at far ikke holder kontakten - om du skjønner hva jeg mener?).

Men , jeg synes det er fryktelig dårlig av faren å ikke prioritere gutten! At han vil ta ham med til sverige for å møte broren er verdifullt for gutten din også, så der hadde jeg ikke sagt nei - det kan slå tilbake på deg senere også. Men jeg er ellers enig i at en helg pr mnd er for sjelden for ett så lite barn.

Jeg har selv vært i en lignende samværssituasjon med eldste dattera mi, faren hadde henne langhelg 1x pr mnd fra ho var ca 3,5 år - da noe eldre enn din. For faren fungerte dette, selv om han syntes det ble lenge mellom hver gang (årsak: lang geografisk avstand). For jenta fungerte det så som så. Det fungerte bedre etterhvert som ho ble eldre, og etter fylte 5 år gikk dette smertefritt. Ved en lavere alder ble det mye gråting, ikke ville dra, etc. Pluss at ho var urolig og hadde litt problematisk adferd den første uka hjemme igjen. Far hadde også en periode med et meget ustabilt hjemmemiljø (ny samboer, ikke ny samboer lengre, ny samboer etc), og etter at en ble boende der over lengre tid (bor der enda) så virka jenta gladere når ho skulle dit. Alt i alt går det bedre nå (bare ferier nå pga skolen hennes) men det var ikke det ideelle før 5 år. Min erfaring. Andre har kanskje andre erfaringer ;-)

Når det gjelder tirsdag - hva synes du selv da? Og tror du gutten vil synes det er ok? Hvordan reagerer gutten når faren er der/ringer? Hele opplegget er nytt for gutten også, og han trenger tid til å tilpasse seg, men han trenger også vissheten om at han ikke mister noen av dere. Hyppig kontakt er nødvendig. Men det har du sikkert allerede fortalt faren.

Skrevet

Du skriver at sønnen deres er 2,5 år. Og da kjenner han ikke pappaen godt nok til å være med han i en helg? Eller er det fordi det er vanskelig for deg å være uten sønnen din at du ikke vil at faren skal ha ham mer enn noen timer?

Hva er problemet med at han vil treffe sønnen sin på tirsdag?

På meg virker det som om den som nekter er deg...?

Men skjønner at du synes det er vanskelig at han allerede vil introdusere barnet for sin nye kjæreste (selv om pappaen faktisk har rett til å ta denne avgjørelsen selv).

Skrevet

Uff ja,det var fryktelig rotete.:(Er bare så himla frustrert)

Jeg er helt for samvær..dette fungerte fint 2 ganger.

Avtalen er at han henter fredag og leverer mandag i bhg. 2 ganger i mnd.Jeg hadde ønsket at han fikk 1 gang i uka oxå,men dette har ikke barne far mulighet til.Noe som er helt ok.

Nå vil han ikke ha han denne helgen som er avt. for så å hente han 19 okt og ta han med til sverige.

Jeg mener at han ska ha helgen sån at det ikke går så lenge(1 mnd) til han ska ha lengre samvær.Om han har samvær annen hver helg kan han gjerne dra til sverige med han(bare fint det).

Mener at for Elias burde han vente,jeg er ferdig med han,så meg forstyrrer det ikke.Syns alerede han har gått igjennom så mye.Han behøver trygge rammer og struktur for å komme på rett spor.(han har adhd LIGNENDE

tendenser)

Reagerer mest på at han kommer og går som han vil..

Skrevet

Huff hadde gjerne beholdt den anononym!Ikke meningen å utlevere noen..

Skrevet

Må bare tillegge at pappan var borte mye før vi flyttet hver for oss...

Skrevet

om du vil ha trygge faste rammer så er du avhening av en skriftlig avtalle som dere forholder dere til.

om dere er uenige i samvær så burde du kalde han in til mekling på familievernkontroet. og få til en skriftlig avtalle der.

for der er det fagpersjonell som kan si "nei det er ikke bra at du bare ser sønnen din 1 helg i måneden"

ser fremdeles ikke problemet med at far vil møte han noen timer i dag (var det ikke torsdag du skrev?)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...