Kossi Skrevet 3. oktober 2007 #1 Skrevet 3. oktober 2007 Nå er jeg akkurat sånn passe lei av kommentarer à la: - Hei, tjukka! - Jøss, jeg synes du har lagt på deg litt, jeg! - Det må da være minst to der inne? - Eller kanskje det er tre?? Er 30 + 3, har lagt på meg 20 kilo, men det synes stort sett kun på magen. Var normalt slank før jeg ble gravid, men har spist for å holde kvalmen unna. Er fortsatt kvalm, nemlig... Har i tillegg bekkenløsning, så jeg vagger avgårde som ei ku og føler meg dermed ikke særlig elegant. På toppen av det hele er jeg full av vann, og kommer til å ende opp med bare å få på meg slippers. I utgangspunktet har jeg problemer med å finne sko som er smale nok til foten min, så vannet i kroppen har virkelig "flommet over"! Nå er jeg drita lei av at folk har det gøy på min bekostning. Er jeg altfor hårsår eller er det de andre som ikke tenker seg helt om? Bør jeg si ifra? Tenker liksom at dette følger med å være gravid, og vet jo også at folk bare vil meg vel - men på denne måten...?
Snuppa_00:13 og Gutt_16:28 Skrevet 4. oktober 2007 #2 Skrevet 4. oktober 2007 Kan jeg melde meg inn i klubben din? Jeg er 35+2 og har lagt på meg 20 kg. Ja jeg synes det er mye men alle kaller meg tjukka. Tror de gjør det med vilje siden jeg blir sinna og agresiv og de synes det er såå morro. Jeg har fått null toleranse for tjukka ordet
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2007 #3 Skrevet 4. oktober 2007 melder meg inn jeg også.. sykkla på jobb en dag, så gadd jeg ikke sykkle hjem igjen.. blei henta.. så sa jeg det når de spurte hvorfor sykkelen min sto der.. da sier en " ja, du burde sykkle litt oftere ser jeg for nå er du blitt skikkelig feit".. en anna dag spurdte ei jeg jobba med (som faktisk har vært gravid før, og burde vite bedre..) "sikker på du ikke skal ha tvillinger" og ikke nok med det så kommer sjefen til meg i dag "oj, nå tipper du snart fremover"!!! altså.. det er greit med en kommentar.. men når alle plutselig skal ha noe å si?! jeg har lagt på meg 18 kg, og est litt ut nå i det siste.. før det var det hele tiden: "det viser jo nesten ikke.. " blir folk aldri fornøyd eller? hadde noen kilo for mye fra før også.. så nå bare stabber/vagger jeg rundt. er 34 uker på vei forresten.. grr
MariaEW- 05.10.07♥ Skrevet 4. oktober 2007 #4 Skrevet 4. oktober 2007 jeg jobber bare med mannfolk, og de er litt løse i kjeften sånn sett; "hei kjukka" ol. det jeg begynnte med var å svare de, "ja, jeg er gravid, hva er unnskyldningen din??". det stoppet de verste som var litt i midtlivskrisa og sikkert hadde sett at de hadde lagt på seg;) hvis de kan si det, kan du si det. enkelt og greit.. neste gang noen kommenterer at du har lagt på deg, kan du jo finne noe fysisk, negativt om de også; "ja synes du ser litt feit ut selv i den genseren der jeg".
FØDEKLAR ks.20.12 Skrevet 4. oktober 2007 #5 Skrevet 4. oktober 2007 Hehe, jeg forstår frustrasjonen deres men jeg ler litt av de kommentarene jeg da. For når jeg ser meg i speilet så ser jeg faktisk ut som lille trille og er på vei til å tippe forover...hehe. Jeg er bare i uke 28 så jeg pleier å ta de tåpelige kommentarene deres med atte " Hallo, det her er jo ingenting, jeg har jo 2, 5 mnd igjen jeg. Du skulle sett meg sist jeg var gravid" Huff jenter, drit i de kommentarene. Vi er jo så flotte som bare det. Det er som hun over her sa " vi er gravide, hva er deres unskyldning". Kul kommentar forresten.
babyboom25 og nathalie:))))))) Skrevet 4. oktober 2007 #6 Skrevet 4. oktober 2007 her må jeg bare melde meg inn.. var syltynn da jeg ble gravid.. veide kun 45 kg og er 163 høy.. så jeg var undervektig.. her kommr det jenter: VEIER NÅ 75 KG.. HAHAHAHHAHAAHAH.. FULL AV VANN OG SER IKKE UT I MÅNESKINNET. har kun seks dager igjen og har gått opp 30 kg.. mer blir det vel..uff så digg det skal bli å få vekk den magen..hi hi.. den sist uken har jeg blitt mer og mer badebasseng.. blir også kalt tjukka og pass deg så du ikke river ned speilet i gangen fordi det er så trang gang.. hahahaaha. morsomt.. føler meg ikke noe deilig om dagen.. mange kommentarer..
Amanda- Skrevet 4. oktober 2007 #8 Skrevet 4. oktober 2007 jeg er 35+5 har lagt på meg 7 kg... jeg har alltid slitt med kroppen min (hvert missfornøyd) så forstår deg veldig godt. synes ikke folk skal si slike ting uansett om du er gravid eller ikke..men faktisk etter jeg ble gravid så tenker jeg ikke så mye på hvordan jeg ser ut... bare vi har det bra---
Mia71 Skrevet 4. oktober 2007 #9 Skrevet 4. oktober 2007 I utg pkt gjør det meg ingenting om at folk kaller meg tjukka, for jeg har ikke gått opp mer enn 10 kg (ennå):-) På morgenmøtet i dag når en rimelig overvektig kollega kalte meg tjukka (som gjør det x ant ganger om dagen), så klarte jeg kjapt å svare at "jeg tar aldri i verden igjen vomma di iallefall - med mindre ungen ikke er ute om 2 år, da!" Var veldig fornøyd med den og fikk en deilig følelse av hevn. Ta igjen folkens, det er ikke rimelig at alle kan ha det artig på den gravides bekostning:-)
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2007 #10 Skrevet 4. oktober 2007 Hei. Jeg er også 163 cm høy og veide 65 i utgangspunktet. To dager før termin veier jeg 75 kg og og jeg ser ikke tjukk ut! Magen er stor, dvs den er helt normal. Babyen ligger på den rød streken og jeg er frisk og har ikke hovnet opp i ansikt eller bein. Likevel får jeg av og til kommententarer fra folk som sier at jeg er stor. Heldigvis er det mange som har kommentert hvor flott jeg ser ut også. jeg hører på dem, jeg. Folk som kommenterer andres utseende er i grunnen uhøflige og dårlig oppdradd. Har en ikke noe positivt å si kan en heller holde kjeft!
Valentine nr2 Skrevet 4. oktober 2007 #11 Skrevet 4. oktober 2007 Synd at du skal bli så lei deg for slike kommentarer. Alle som jeg har møtt på som har kalt meg kjukka, vet at jeg ikke tar meg nær av det. Så jeg håper det er folk du kjenner godt. Og de sier det fordi de synes det er koselig at du skal bli mamma. Du er nok litt hårsår og proppfull av hormoner, men det er lov å si ifra at du ikke trives med de kommentarene for det. Også er det den gangen i livet du faktisk er kjukk og med full rett. Derfor tenker vel folk at det gjør jo ingenting, for det blir borte etterpå. Og det gjør det! Prøv å ikke la det gå inn på deg, er sikker på at ingen sier det for å såre deg.
Kossi Skrevet 4. oktober 2007 Forfatter #12 Skrevet 4. oktober 2007 He-he.... her var det mange kule kommentarer. Takk, jenter! Det hjelper både å høre at andre opplever det samme og at noen tar igjen også. Full av hormoner? Klart det! Jeg er helt ko-ko om dagen, og samboer merker det godt. Stakkars fyr... Har alltid syntes at gravide har en helt spesiell utstråling og ser veldig flotte ut, og det mener jeg fortsatt. Men merkelig at det er meg selv det gjelder denne gangen... Hadde ikke regnet med alle plagene som har fulgt med i rikt monn, og alle kommentarene. Var hos legen i dag, og han så på meg med ett blikk og ga meg videre 80 % sykemelding. Er jammen glad for forståelsesfulle mennesker! Så takk igjen, jenter!
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2007 #13 Skrevet 4. oktober 2007 Hahahaha! Unnskyld at jeg ler, men overskriften er helt fantastisk. Jeg er i akkurat samme båt som deg, riktignok 38+ et eller annet, men har gått opp 20, vagger rundt med BL og er lei av å være flodhest. Heldigvis er det ikke mange som har det gøy på min bekostning og ville nok blitt litt lei meg hvis jeg stadig hørte det. Merker at jeg er litt hårsår på akkurat det punktet om dagen. Hvis det er nære folk av deg, syns jeg du skal si fra hvordan du føler det. De gjør det jo sikkert ikke for å være slemme, og når man er gravid er det den eneste gangen i livet det ofte er morsomt å bli kalt tjukka Jeg sa som oftest! Ikke alltid!
-ak- Skrevet 4. oktober 2007 #14 Skrevet 4. oktober 2007 off, ja det er virkelig godt og se jeg ikke er den eneste som føler det slik.. er nå i uke 37 og hormonene holder på og ta helt av.. har nå holdt meg innen dørs pga dårlig humør og BL. hver gang jeg møter noen kjente får jeg kommentarer om hvor stor jeg har blitt... sjønner dem godt for har jo tross alt lagt på meg 30 kilo. og ser ut som en strandet hval her jeg sitter i sofan. og føler meg stappet.. men synes ikke dette er noe morro. har alltid vert veldig opptatt av vekt og synes det er vanskelig og tenke på at alt skal av igjen.. hadde akkurat slanket meg og var strålende fornøyd med meg selv da jeg ble gravid.. men tenkte likevel at dette skulle gå veldig bra.. men gotter meg faktisk litt over at jeg er faktisk gravid og mine kjente som kommer med kommentarer eser ut i siden selv og er blitt like stor som meg..
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2007 #15 Skrevet 4. oktober 2007 Sier meg enig, er dritt lei folk som sier sånt.....et godt tips! Ja, jeg er vell litt større enn før, men så er jeg så velsignet at om noen få måneder er jeg tilbake i min matchvekt og har et vakkert barn på fanget, mens du ser like jævelig ut som nå.......!!!!! Lykke til
Bdancer Skrevet 4. oktober 2007 #16 Skrevet 4. oktober 2007 Det er nok ironisk ment fra alle - de vet jo at du ikke er tjukk, men gravid. Og det er jo ikke lov å slenge sånne kommentarer til de som er tjukke, så da er det liksom litt gøy å spøke med sånne kommentarer nå når man vet det ikke er sant... Kommer nok litt ann på selvtillit og syn på egen kropp om hvor hårsår man er på kommentarer uansett om de er spøk eller ikke og uansett om man er gravid eller ikke...
3+1=4 071107fødeklar Skrevet 5. oktober 2007 #17 Skrevet 5. oktober 2007 må bare svare på dette jeg også.. blir så lei når folk sier sånn..spesielt de som nettopp har vært gravid og vet hvordan det er..for eks vennina mi sa .... herregud ke stor du e vørte..du e jo like stor som eg va når eg ha termin..då va eg bære 30 uke. igår så var broren til sambo på besøk..det første han sa var hei tjukka..så sa han.... du var da ikke så stor sist gang..etterpå sa han er du sikker på at det ikke er tvillinger eller trillinger?er da kommen i uke 35.. ahhhrg........blir så forbanna......svigermor har også en tendes til og irritere meg grenseløst..men det er jeg blitt vant til... enda denne gangen da jeg bare har lagt på meg halvparten av det jeg la på meg første gang...første gang la jeg på meg 19 kilo nå har jeg bare lagt på meg 7 kg..
Gjest Skrevet 5. oktober 2007 #18 Skrevet 5. oktober 2007 Til Mia 71 over her: TAKK! Det er det beste svaret, gid jeg kunne svart sånn!!! Jeg holdt på å klikke pga alle idiotiske og unødvendige frekke bemerkninger ...og så har det rare skjedd at plutselig er det omvendt: Nå må alle på død og liv si hvor LITEN jeg er!!! Har visstnok gått fra å være EKSTREMT STOR til UNORMALT LITEN! HALLO! Hvor ble det av mellomtingen? Syns selv jeg har vært akkurat passe hele tida, men folk har tydeligvis et sykelig behov for å kommentere andres kropp og størrelse, og dette får de utløp for når de møter en gravid...
En liten og snart en til Skrevet 5. oktober 2007 #19 Skrevet 5. oktober 2007 Tror ikke at det å kalle gravide for tjukke har noe med hvor mye man har gått opp i vekt å gjøre. Slik jeg ser det er det en "regel" som sier at når noen har bolle i ovene så er det helt greit å kalle vedkommende tjukk (og den fornærmede skal i følge "regelen" ikke bli støtt i det hele tatt). Jeg har lagt på meg helt normalt gjennom hele svangerskapet, og kun på magen. Allikevel har jeg blitt kalt tjukk og lignende siden jeg fortalte den gode nyheten. Lurer på om det er noen andre tilstander/faser/stadier i livet hvor det er fullt legitimt å regelrett fornærme ii måndesvis?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå