Marolla Skrevet 3. oktober 2007 #1 Skrevet 3. oktober 2007 Min mann har en autistisk diagnose (Asperger), noen som vet hvor stor sjanse det er for at jenta mi også har det? Isåfall hvor stor mulighet er det for et evt barn nummer 2 har det?
Gjest Skrevet 3. oktober 2007 #2 Skrevet 3. oktober 2007 Fant dette: Kun fagfolk kan svare deg ang arvelighetsrisikoen, men det er et faktum at det er 8 gutter med Aspergers for hver jente, så konklusjonen der er ihvertfall at eventuelle døtre ikke har særlig risiko for å arve lidelsen. Men dersom din fremtidige partner har Aspergers, eller noen i hans nærmeste slekt, så øker nok risikoen. Man regner forøvrig med at 3-5 av 1000 har Aspergers. Regissøren Steven Spielberg er en av dem, Bill Gates mener man har Aspergers, Michael Jackson er også "under mistanke" for det samme. Man lurer også på om Ibsen hadde syndromet, samme ang Einstein. Det er en viss arvelighet. Særlig i direkte nedadgående linje (far-sønn f eks), og Aspergers har hyppigest forekomst blant gutter. Fant ikke noe prosent... men virker ikke som det er veeeldig arvelig. isåfall kan du beregne deg på å få talentfulle barn, kjenner et par med Aspergers, og de er ekstremt talentfulle på sine områder ihvertfall=)
Marolla Skrevet 3. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 3. oktober 2007 Vet de er talentfulle Er jo gift med en Men han sliter med sterke depresjoner, så jeg bare lurer på om hvor stor mulighet det er for at Kaja kan arve det.
Gjest Skrevet 3. oktober 2007 #4 Skrevet 3. oktober 2007 hehe ja jeg blei så opptatt av å tenke på kompisene mine med Asbergers at jeg midt i pumpetåka glemte at du var gift med en... herreguuud =)=)=) Uff, ja depresjoner er jo ikke bra da=( og er vel typisk for de med Aspergers? men det er visst ikke så vanlig hos jenter da. var det ikke 8 gutter pr 1 jente med aspergers?
Marolla Skrevet 3. oktober 2007 Forfatter #5 Skrevet 3. oktober 2007 Er jo ikke verdens undergang om hun har det. Men greit å være litt forberedt. Foreløpig er hun jo blid som en drøm og veldig opplagt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå