Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2007 #1 Skrevet 3. oktober 2007 Hei! Slet med depresjon i over et halvt år etter barnet ble født. Hadde lyst å dø, at barnet skulle dø etc. Gikk ikke til noen med problemene mine, de gikk heldigvis over av seg selv. Men det er virkelig det fæleste jeg noensinne har vært med på! Har lyst på flere barn, men er livredd for at det samme skal skje igjen, og kanskje værre også. Noen som aner prognoser e.l.? Blir det vanligvis værre når man ikke har fått behandling? Skal nok si ifra til helsesøster ved neste graviditet, men litt av et skritt for en "flinkis"...
Gjest Skrevet 3. oktober 2007 #2 Skrevet 3. oktober 2007 Hei! Jeg vil bare fortelle deg at jeg hadde det ille før/etter min første fødsel. Men denne gangen har jeg det så mye bedre! Jeg vet selvfølgelig ikke hva som skjer etter fødsel denne gangen, men tror at jeg er sterkere nå. Nettverket rundt er også veldig obs, og hjelper meg inn på rett spor, hvis de ser at jeg er på feil vei. Håper du finner ut av dette! Lykke til )
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2007 #3 Skrevet 4. oktober 2007 Hei, Jeg har slitt med fødselsdepresjon siden jeg fødte for snart 6 måneder siden. Jeg fikk hjelp med medisiner og har gått hos psykolog. Jeg har hele tiden vært glad i sønnen min, men har enda ikke sånn kjempe morsfølelse. Hvordan er forholdet ditt til barnet ditt nå? og hvor gammelt er barnet. Jeg har også veldig lyst på ett barn til, men er også redd for å bli sånn igjen. Psykologen jeg gikk hos sa at det desverre var større sjans at jeg kunne få igjen fødselsdepresjon ettersom jeg har hatt det. Men trenger jo ikke å skje.. Klem
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2007 #4 Skrevet 4. oktober 2007 Jeg var ikke deprimert etter forrige fødsel, men fikk en del angst. barnet er nå 2,5 år og vi har akkurat startet å prøve på nr 2. Jeg er også mye sterkere nå enn jeg var sist. I tillegg vet jeg mer hva jeg går til enn jeg gjorde sist. Så jeg er nokså sikker på at det skal gå bedre, mye bedre! Uansett vet jeg at det er vært det, for hva er vel noen vanskelige uker i forhold til all gleden det er med å være mor?? Nå vet jeg også hvilke signaler jeg skal ragere på etter en fødsel.
Gjest Skrevet 4. oktober 2007 #5 Skrevet 4. oktober 2007 Jeg vil bare nevne at de som har opplevd depresjon tidligere(uansett om det er i forbindelse med svangerskap e.l.), har en større sjangse for å oppleve dette igjen. Men får man riktig oppfølging og at familie og venner rundt hjelper til, så har jeg stor tro på at det hele skal gå bra alikevel. Klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå