tobias og en til i magen:) Skrevet 3. oktober 2007 #1 Skrevet 3. oktober 2007 Hei,jeg er ny på denne siden og jeg og samboer venter første barn i månedskiftet januar/februar:) nå har det seg sånn at vi i november/desember må flytte fra tønsberg til fredrikstad hvor vi ikke kjenner noen pga samboers nye jobb. Det jeg lurer på er om noen i fredrikstad området kan gi meg tips om en flink fastlege da jeg må ha det og om hvordan svangerskapsomsorgen er der,svangerskapskurs etc,hvordan ting fungerer der. På forhånd takk for tips og hjelp,håper noen kan svare:) Løveliten
stinesupersøt_24 Skrevet 3. oktober 2007 #2 Skrevet 3. oktober 2007 Hællæ så koselig at dere skal det da:)jeg må for det første si at du må dra på vincent legekontor i byn...og ordne slik at du får Gorski som fast lege..alle vet hvem han er så du trenger ike etternavn siden det er langt og komplisert:)han er utrolig grei og hyggelig. jeg har ikke gått til noen jordmor enda men det skal være veldig bra og de stiller opp når det er noe:)
Dezi Skrevet 3. oktober 2007 #3 Skrevet 3. oktober 2007 Hei! Jeg er veldig fornøyd med fastelegen min i alle fall, Kristin Schelle på vincent medisinske senter. Ellers har jeg gått på vestsiden helsestasjon og hatt en ok jordmor der, det kommer jo ann på hvilken helsestasjon du sogner til. Har ikke erfaring fra private jordmødre. Bare send personlig melding om det er noe annet du lurer på, gøy og bli kjent med flere med termin rundt min egen På sykehuset kan du bare ringe å be om time til omsvisning hvis du ønsker det.
tobias og en til i magen:) Skrevet 3. oktober 2007 Forfatter #5 Skrevet 3. oktober 2007 Hei! Takk for svar..Jeg vet ikke hva delen av byen heter, men er nærme en baby butikk som heter Siljes Barn & Utstyr tror jeg det var, gaten Ila Allè..ligger langs hovedveien som går til sarpsborg på en måte:) Løveliten
Gjest Orkideen Skrevet 3. oktober 2007 #6 Skrevet 3. oktober 2007 Velkommen til Fredrikstad! Jeg har en fantastisk fastlege som heter Åge Tormod Johansen og som holder til på Rolvsøy legekontor. Jeg kan anbefale han på det vameste. Det er en jordmor som heter Kirsti som er veldig dyktig. Hun jobber både på Rolvsøy og Borge Helsestasjon. Sykehuset arrangerer svangerskapskurs en lørdag i måneden. Kurset varer fra 10 om formidagen til fire eller fem på ettermiddagen. Dette kurset inkluderer også en omvisning på fødeavdelingene. Kurset blir fort fullt så det kan lønne seg å ikke drøye for lenge med påmeldingen. Jeg har termin i februar og skal på kurset som er i januar.
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2007 #7 Skrevet 4. oktober 2007 Orkideen: Hvor ringer jeg for å melde meg på dette lørdagskurset?
tobias og en til i magen:) Skrevet 4. oktober 2007 Forfatter #8 Skrevet 4. oktober 2007 Hei,tusen takk for gode råd og tips om fastlege og jordmor:) blir jo spennende tid i vente med både ny by og baby! Løveliten
Gjest Orkideen Skrevet 4. oktober 2007 #9 Skrevet 4. oktober 2007 Ring sykehuset på telefonnummer 69860000. Spør om å bli satt over til B3 som er spesialenheten på føden. Der spør du etter Astrid Mella, det er jordmoren som tar imot påmeldingene til kurset. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2007 #10 Skrevet 4. oktober 2007 Tusen takk:)Skal ringe i morgen...skal føde i januar, så da kan jeg jo ta en lørdag i desember:)Håper det er plass!!! Takk takk!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå