snuppetupp 07.02.07+09.02.08 Skrevet 3. oktober 2007 #1 Skrevet 3. oktober 2007 Fikk lyst på det... Kom med den.... gjerne skriv i detalj, hvilke grader den stekes i og i hvilken rille osv..
Blue Lady Skrevet 3. oktober 2007 #2 Skrevet 3. oktober 2007 har oppskrift på verdens beste gulrotkake.. skal løpe å hente den
Gjest Skrevet 3. oktober 2007 #3 Skrevet 3. oktober 2007 Tja, tror det står Toro på pakken, jeg..... ;-) Men ikke bruk den glasuren som følger med. Den må du lage selv, av ost, smør og melis - den blir god!
Lille Jumbo Skrevet 3. oktober 2007 #4 Skrevet 3. oktober 2007 Ja eller jeg synes den er veldig god da!!! GULROTKAKE 4 egg 3 dl sukker dette piskes til eggedosis Sikt i 3 dl hvetemel 2ts natron 2ts kanel 1ts salt 1ts vaniljesukker 1 1/2 dl soya olje røres forsiktig inn og tilsett 5 dl raspa gullerøtter stekes i 1 time på 180 grader Fylla på kaken 2 pakker mandarin og annanas tine smørost 100 g smørr smørosten og smørret må være mykt så la det stå et par time på benken først 200 g melis 1 ts vanilje sukker Dette røres sammen til en luftig krem!! LYKKE TIL
Blue Lady Skrevet 3. oktober 2007 #5 Skrevet 3. oktober 2007 Stines gulrotake: Bunn: 4 egg 3 dl sukker 3 dl hv.mel 2 ts natron 2 ts kanel 1 ts salt 1 ts vaniljesukker 1,5 dl olje (ikke oliven, jeg bruker sojaolje) 4-5 rå revne gulrøtter, gjerne revet på det groveste jernet Pist egg og sukker til eggedosis (sukkert knaser ikke mer), sikt inn mel, natron, vaniljesukker og kryddret. Rør inn oljen og gulrøttene. Smør en rund kakeform (26 cm) lang kanten og legg et bakepapir i bunnen før du fester ringen. Eller bare smør hele formen med smør. Ha røren i. Stekes på 190 grader i ca 60 min på nederste rille. Den er ferdig når den løsner litt fra kanten. Kan bli mørk på toppen før den er ferdig, legg over et bakepapir da. Avkjøl på rist Glasur: jeg har doblet posjonen, det blir en anesle mye, men en posjon blir alt for lite ) 200 g philadelfia ost 2 ts vaniljesukker 100 g smør 250 g melis Det letteste er å sette smøret og osten på benken lenge før slik at det blir mykt. Rør osten og smøret gost sammen, tilsett det andre og rør glatt. Det letteste er å røre glatt med miksmaster, men ikke la deg friste til å røre hardt smr og ost sammen, det ødelegger miksmasteren.. Sett gjerne kremen litt i kjøleskapet før du brer kremen over kaken. Pynt med raspet gulrot eller kakaodryss. Oppbevares i kjøeskap. Kanfryses, men ikke med kremen på.
snuppetupp 07.02.07+09.02.08 Skrevet 3. oktober 2007 Forfatter #6 Skrevet 3. oktober 2007 Mmmmm. takker .. da blir det kaker på oss i kveld..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå