Tomaten Skrevet 3. oktober 2007 #1 Skrevet 3. oktober 2007 Fikk innkallelse til livmorhals kreftprøve nå, det var over 3 år siden sist jeg tok det.... Men man tar vel sånn prøve når man er gravid, gjør man ikke?? Vi tenkte prøve å få en til nå, og da er det vel ikke nødvendig å ta det før jeg skal på GU i forbindelse med evt graviditet?!
Libido- Skrevet 3. oktober 2007 #2 Skrevet 3. oktober 2007 Celleprøve du mener sikkert? Da er det lurt å ta det før du bli gravid. For om du skulle ha alvorlig celleforandring bør du koniseres før du blir gravid. Når du blir konisert fjerner de, de cellene som er forandret. Er bare et lite ingrep. Årsaken til at det er best å ta det først, er at man lettere får celleforandringer under en graviditet. Dette er jo i værste fall, men greit å få det sjekket =)
Tomaten Skrevet 3. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 3. oktober 2007 Uff, ja det er vel kanskje best det... Jeg er livredd for akkurat sånne ting... redd for at de skal finne noe forandringer.... Får vel bare hoppe i det.......
Libido- Skrevet 3. oktober 2007 #4 Skrevet 3. oktober 2007 Husk at celleforandringer ikke er kreft =)
Tomaten Skrevet 3. oktober 2007 Forfatter #5 Skrevet 3. oktober 2007 Så fint du informerer meg Har helt skrekken for sånt.. Tok en celleprøve for 6 år siden, da måtte jeg ta en ny prøve, helt sikkert pga forandringer... men det var ikke noe farlig... Tok jo nye prøver da jeg var gravid, ca 3,5 år siden... men da hørte jeg ikke om noe...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå