Gå til innhold

Hvor mange ultralyd

Anbefalte innlegg

Skrevet

har dere tatt i løpet av svangerskapet, eller planlegger å ha?

Vi har tatt 5 og lurer på en 3D ultralyd men føler vi allerede har tatt for mange.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her har det blitt 4 totalt.

Har ikke planer om flere, nå vil vi bevare litt spenning til babyen er ute:-)

(tenker da på 3D...)

Skrevet

har tatt 2 til fastlegen og skal snart på sykehuset å ta nr.3.(alle er vanlig ul)

Planlegger ikke å ha noen flere.

Skrevet

har kun hadd en' så langt, men har veldig lyst til å ta en 3D bare for å sjekke om alt er som det skal :)

Skrevet

Har tatt 2 private, og skal på ordinær ul om en uke. Den siste private var 3D, fordi jeg ikke klarte å vente lenger:) Veldig fornøyd med den, selv om hun/han var såpass liten.

Skrevet

Har vært til ordinær ul og var i utgangspunktet ikke tenkt å ta flere. Men siden de ikke klarte å se om det blir gutt eller jente, så har jeg lyst å ta en ul senere. Har veldig lyst til å vite hva det blir. Kanskje jeg kommer til å ta 3d da hvis det finnes her i området som jeg bor.

Skrevet

Har hatt ul i uke 9 pga SA forrige svangerskap. Så ordinær ul uke 18, og en hos gyn i uke 22 pga kynnere. Men den siste varte bare i 3 minutter, så jeg fikk ikke sett noe særlig. Det var jo bare for å sjekke at babyen var frisk. Har ikke tenkt å ha flere ultralyder. Føler at jeg kjenner nok liv til at det egentlig holder. Vi får jo se henne når hun kommer ut!

Skrevet

i mitt første sv.skap hadde jeg bare ordinær UL, og det angrer jeg faktisk litt på.. Eller, hadde 2 til, i uke 36 pga mistanke om seteleie, og i uke 42 pga overtid. Men på de 2 siste så jo ikke vi noen ting, siden babyen var så stor...

Denne gangen har jeg bestilt 3d-UL i november, når jeg er ca 27 uker på vei. Gleder meg masse til å se jenta vår igjen, og få bekreftet at det virkelig er jente :P

Så vi skal altså ha 2 UL i dette sv.skapet, med mindre det oppstår noe.

Skrevet

Det var ett program på nrk her om dagen der de anbefalte vordrene mødre å ikke på på flere ul enn nødvendig fordi de ikke visste hvor mye strålingen skadet fosteret. Jeg har bare vært på ordinær ul selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...