Gå til innhold

Hadde dere tatt konfrontasjonen??? Håper mange tar seg tid....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg flyttet hit i fjord sommer, og fikk øyeblikkelig god kontakt med nabofruen. hun ble ettervert dagmamma til sønnen min, og vi kan vel betraktes som "venninner" vi lar barna leke sammen, og finner på ting sammen inimellom. Jeg har satt stor pris på hennes vennskap, å stolt mye på henne.Vi bor på et lite sted der alle vet alt om hverandre. jeg kom hit som sakt i fjord, og visste lite om folk å fe, men trivdes med en gang :-)

i april i år kom hun til meg å sa at hennes stesønn trengte et sted å bo. Vi har hybel under oss, men var egentlig ikke intressert i å leie ut, da vi trives med å ha den til eget bruk. Likevell sa vi at vi kunne jo prate med han, siden han var i slik nød. dagen etterpå kom hun og stesønnen til oss for å prate. hun fortalte at han hadde hatt en røff start på livet, med en mor som hadde vært fæl mot han, og han trengte å få orden på livet sitt. dette var på en måte hans "siste sjangse" hvis han bodde rett ved siden av dem, skulle ikke det være noe problem. han var jo utrolig snill! tøft ytre, men gull inni sa hun. Han lovte dyrt å hellig at han skulle være åpen og ærlig.

jeg spurte om hun gikk god for han, og hun sa "nei jeg kan ikke være referanse for han, for han er ansvarlig for seg selv, men jeg kan ihvertfall si at dette er en god gutt"

vi tenkte lenge på det, men bestemte oss for å gi han en sjangse. han så jo fin og ryddig ut, og var utrolig hyggelig.

Han flyttet inn, og første måned gikk på glans. ettervert når han holdt fest, ble det mye rot utenfor som VI måtte plukke opp. I juli ble det stort medieoppslag der han var pågrepet for grov vold. dette sto i alle de store avisene. han hadde nesten drept en mann ved å slå han med jernstang, sammen med kompisen sin... Samme tid fikk jeg vite at denne kompissen hadde bodd i hybelen vår hele tiden!

i august skaffet han seg katt. det var da det bråkte noe jæ... der nede også, å vi fikk se hva som foregikk der. han hadde rasert leiligheten! ødelagt dører (ALLE i HELE hybelen) og det kom til å koste han 6000,- vi tok dep. (3000,-) og fikk et møte med han om når han skulle betale resten, samt at vi sa han opp.

han betalte 1500 kr, men ikke de resterende 1500... han skulle flytte i slutten av sept. og vi måtte nesten true han ut døren (han fikk 1 mnd gjensidig oppsigelse som er skrevet under) når han dro, la han nøkkelen i postkassen tolv om natta.... Synet som møtte oss var jævelig... For å si det slik, hybelen var som dratt ut av programmet ekstrem rengjøring..... Det tok 2 timer bare å rydde ut søppelet der!!!!

Han nekter å betale, og vi står igjen med et rot uten like... han har ødelakt teppene der, stolen, sovesofaen, alle dørene, ødelagt frysen, knust kjøkkenskapene og knust en røykvarsler pluss revet ut noen lister.han har også bare levert tilbake en nøkkel, så vi må få låsesmed opp for å bytte ut låsen. Alt dette innebærer at han skyller oss omlag nærmere 10.000 kr.

vi har nå satt igang med nedvaskingen, tatt mye bilder som bevis, og det blir politiannmeldelse og sak mot han.

Ihvertfall.... Da dette skjedde tok jeg kontakt med naboen min... Hun sa til meg at hun tok som sakt ikke ansvar for han, men hun visste at dette kunne skje... han hadde nemmeliog knust å ramponert flere andre leiligheter, og han var voldelig og farlig... han var også en rotekopp som moren sin, og han var et svin uten like.

hun hjalp med å rydde opp søppelet men jeg siterer "jeg gjør det ikke fordi jeg føler jeg må, men fordi jeg synes synd på dere"

Hvis hun visste han var sånn skjønner jeg F ikke hvorfor hun utsatte oss for dette! alle rundt meg (familie og venner) sier jeg må konfrontere henne, men hun er nærmeste nabo, og da blir det skikkelig kvalm her! men på en annen side vet jeg ikke hvor mye lengre jeg klarer holde fred!

hadde dere konfrontert henne?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det hadde jeg gjort. Om det blir mye kvalme utav det så får det bli det da, hun høres ikke ut som noen jeg ville savnet uansett. Ufattelig dårlig gjort av henne!!!

Klem

Skrevet

Ja, uten tvil! Hvertfall spurt hvorfor hun ikke la alle fakta på bordet når hun spurte om han kunne bo der!

Skrevet

JA!!

Hun har jo visst at han var farlig, dere har barn, og hun spør DERE om han kan leie hos dere?

--Men hun tar ikke ansvar?

Ja det vil bli ekkelt. men du kan jo prøve å få det frem på en måte som hun kanskje fårstår at du har blitt skremt, og det er jo bra at det har gått så bra som det har gått..

At han ikke har skadet dere FYSISK..

Uff så grusomt:(

Skrevet

Ja, dette må du jo ta opp med henne....sånt kan man ikke finne seg i.....blir helt sjokkert jeg. Hun skulle skamme seg!

Skrevet

Absolutt! Blir det uhyggelig etterpå så får det være så. Hun virker ikke som en jeg hadde savnet som venninne uansett. Sier hun i ettertid at dette har skjedd tidligere også og at hun visste om det, så spør hvorfor hun tryglet dere om å ta i mot han som leieboer og alt det der!

Skrevet

ja, vettu va! Det hadde jeg ikke tenkt på en gang! om hun visste om dette hele tiden så syns jeg det var skikkelig dårlig at hun ba om at han skulle få bo der. Ville ikke ha startet en krangel, men man må få lov å si ifra om man føler seg dålig behandlet!

Skrevet

Ikke bare har hun som "venn" holdt ting skjult for deg som hun absolutt burde fortalt. Og for å gjøre det enda verre var det til og med hun som kom med han til deg.

Ja du burde konfrontere henne med dette.

At hun er naboen burde ikke ha noe å si, for etter dette kan jeg ikke skjønne at du kan være på talefot med henne uansett.

Skrevet

Ja. Hun visste jo hvordan han var og at han har ramponert leiligheter før. Da visste hun jo også at det sannsynligvis ville oppstå problemer i forbindelse med dette leieforholdet. Det at hun ikke ville stå som referanse, sier jo også sitt.

Uff, det er ikke noe gøy å ta sånne konfrontasjoner. Men jeg syns allikevel hun fortjener å få høre hva du mener. Det var jo tross alt hun som prøvde å ordne med leieforhold hos dere for ham.

Skrevet

Dette var drøyt! Det vennskapet er ikke verdt noe. Hvis dette hadde vært meg hadde jeg blitt fly forbanna på henne (noe du helt sikkert er). Utrolig dårlig gjort av henne å utsette dere for en sånn leieboer! Jeg ville garantert fortalt henne hva jeg mente om den saken. Og det ville jeg gjort ved første anledning.

Jeg ville følt meg så tråkket på hvis jeg var deg. Og da blir ikke jeg blid;) Så jeg ville ha snakket med henne, og om det hadde endt i et iskaldt forhold,- so be it! Det er jo bare en nabo, man må ikke omgås alle naboer!

Men dette var bare min mening da:)

Lykke til.

Skrevet

Hadde sagt henne et par alvorsord, fy flate før en drittkjerring! Har du snakket med mannen hennes, hvis han er i bildet? Kansjer han skjønner deg litt bedre?

Gjest thricane
Skrevet

jeg ville spurt hvorfor hun ikke sa noe til dere, når hun visste. det kan da ikke komme som noe overrsakende spørsmål, såpass må hun forvente at du tar opp.

Skrevet

Fy fan for en drittkjærring av en nabo! Hun overtalte sikkert dere til å ha han hos dere for å slippe å ha han boende hos seg selv.

Hadde helt klart tatt en konfrontasjon med henne

Skrevet

Det som plager meg, er at hun visste godt FØR han flyttet inn, de tingene han hadde gjort! vi skulle jo egentlig ikke ha en leieboer engang! så får vi leieboeren fra helvete fordi vi forsøkte å være greie, og nå har det kostet oss 10.000 kr......

hun kunne sakt at hans tidligere leieforhold var dårlige.... jeg skjønner ikke hvorfor hun unnet oss å få inn en slik fyr.... han er tilogmed nazist.... (det visste hun) lederen av en eller annen gruppe som heter white soldiers..... all info fra nabodama. Vi er ikke knallgode venninner, men vi har jo et godt forhold... men føler meg litt trøkket på når hun har satt meg oppi dette her! såklart er det ikke hennes feil at han ødelegger, men hadde hun sakt at han hadde gjort det før, hadde han aldri sluppet inn! jeg vil kalle det løgn å si han er en snill gutt, når han har gjort alt dette mot oss, og hun visste han mest sansynlig kom til å gjøre det igjen....

en bi-ting... han stumpet sigarettene sine i teppene våre, så det er egentlig bare flaks at ikke hele hybelen og huset brant ned!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...